Özel gereksinimli birey farkındalığının 4-6 yaş çocuklarına kazandırılması

dc.authorid0000-0003-4339-9966en_US
dc.contributor.authorErdoğan, Fatih Kıvanç
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:24Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:24Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada çocuk edebiyatı ürünlerinden faydalanarak 4-6 yaş çocuklarına yaratıcı drama yöntemiyle özel gereksinimli birey farkındalığının kazandırılması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çocuk edebiyatı ürünlerinden yaş grubu çocuklarına uygun olan kitaplar belirlenmiş bu kitaplar içerisinden ortopedik, işitme ve zihin olmak üzere üç yetersizlik üzerinde çalışılmıştır. Nicel araştırma modellerinden deneme öncesi, tek grup ön test son test modeliyle ve nitel araştırma modellerinden eylem araştırmasıyla karma olarak desenlenmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı uygulayıcı tarafından geliştirilen, 6 uzmanın görüşleriyle oluşturulmuş bir ölçme aracıdır. Bu ölçme aracı engel ve farklılıklara karşı genel bilgi ve tutum düzeyini, yetersizlik türüne göre bilgi düzeyini ve özel gereksinimli bireylere karşı tutum düzeyini ölçmektedir. Araştırma sosyo ekonomik düzeyi yüksek 11 çocuğun katılımıyla 10 oturum sürmüş, tüm çocukların son test puanında anlamlı bir artış görülmüştür. Çocukların tamamı farklılık ve engel durumunu fark etme, yetersizlik alanlarında bilgi ve farkındalık kazanma, olumlu tutum geliştirmede puan artışı sağlamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to gain the awareness of individuals with special needs by means of creative drama for 4-6 year old children by making use of children’s literature products. Three books on orthopedics, hearing and the mind were studied from among these books whose books are suitable for children of age group in the direction of purpose. Pre-test, single-group pre-test, post-test model and qualitative research models were designed as mixed from quantitative research models. The data collection tool used in the research is a measuring tool created by the practitioner and created by the opinions of 6 professional. It measures the level of general knowledge and attitudes towards disability and differences, the level of knowledge according to disability and the level of attitudes towards individuals with special needs. The study consisted of 10 sessions with 11 children with high socioeconomic status and a significant increase in the post test scores of all children. All of the children recognized the difference and obstacle, gained knowledge and awareness in the areas of inadequacy, and increased the score without developing a positive attitude.en_US
dc.identifier.citationErdoğan, F. K. (2018). Özel gereksinimli birey farkındalığının 4-6 yaş çocuklarına kazandırılması / Bringing special needs individual awareness to 4-6 aged children. Yaratıcı Drama Dergisi. 13(1), s. 101-114.en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.identifier.issn2459-167X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.urihttp://www.yader.org/index.php/yader/article/view/yader.2018.007/yader.2018.007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1170
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorErdoğan, Fatih Kıvanç
dc.language.isotren_US
dc.publisherÇağdaş Drama Derneğien_US
dc.relation.ispartofYaratıcı Drama Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.21612/yader.2018.007en_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY04029
dc.subjectOkulöncesi eğitimen_US
dc.subjectYaratıcı dramaen_US
dc.subjectÖzel gereksinimli bireyen_US
dc.subjectÇocuk edebiyatıen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.subjectCreative dramaen_US
dc.subjectSpecial needs individualen_US
dc.subjectChildren’s literatureen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.titleÖzel gereksinimli birey farkındalığının 4-6 yaş çocuklarına kazandırılmasıen_US
dc.title.alternativeBringing special needs individual awareness to 4-6 aged childrenen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar