Türkiye'de çizgi film animasyon eğitiminin akademik yaratıcılık bağlamında incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
''Türkiye'de Çizgi Film Animasyon Eğitiminin Akademik Yaratıcılık Bağlamında İncelenmesi'' başlıklı tez çalışmasında, esas olarak, animasyon eğitiminin, Türkiye'de animasyon alanın gelişmesine olan katkısı incelenmektedir. Türkiye'de animasyon alanının daha başarılı hale gelebilmesi için, eğitimde uygulanabilecek yeni yöntemler ve dikkat edilmesi gereken unsurlar araştırılmıştır. Dünya üzerinde animasyon alanında başarılı örneklerin ortak özelliği olan yaratıcılık kavramı incelenmiştir. Yaratıcılık kavramın özellikleri yaratıcı kişinin ayırt edici yönleri, yaratıcı ürün ortaya koyarken gerçekleşen süreç ve yaratıcı ürünün ortaya konmasını olanaklı kılan ya da kolaylaştıran çevre bağlamında araştırılmıştır. Türkiye'de verilen ön lisans, lisans ve yüksek lisans derecesinde Çizgi Film Animasyon eğitimleri kapsamlı şekilde incelenmiştir. Ders içeriklerinin, yaratıcılık bağlamında incelenmesi, eğitimin, alanın gelişmesine katkısını ölçebilmek için faydalı olmuştur. İzlenebilecek yollar, edinilen bulgular doğrultusunda önerilmiştir.
Thesis titled as " Analysis of Education of Cartoon and Animation Under Context of Academic Creativity In Turkey " aims to calculate value of improvement in Cartoon and Animation field in Turkey. New methods to apply in education of Cartoon and Animation and points of importance have been researched in order to create a thriving field of Cartoon and Animation in Turkey. Concept of Creativity have been examined as a common feature of every successful Cartoon and Animation field of work. Concept of creativity have been examined under contexts of creative personality traits that stand out, process of creating a creative product and environment that is suitable for a creative process to occur. Contents of classes have been examined in Cartoon and Animation associate degrees, bachelor's degrees and post graduate degrees in Turkey. Contents of classes have been surveyed under context of creativity which contributed to calculate value of improvement in academic education of Cartoon and Animation.
Thesis titled as " Analysis of Education of Cartoon and Animation Under Context of Academic Creativity In Turkey " aims to calculate value of improvement in Cartoon and Animation field in Turkey. New methods to apply in education of Cartoon and Animation and points of importance have been researched in order to create a thriving field of Cartoon and Animation in Turkey. Concept of Creativity have been examined as a common feature of every successful Cartoon and Animation field of work. Concept of creativity have been examined under contexts of creative personality traits that stand out, process of creating a creative product and environment that is suitable for a creative process to occur. Contents of classes have been examined in Cartoon and Animation associate degrees, bachelor's degrees and post graduate degrees in Turkey. Contents of classes have been surveyed under context of creativity which contributed to calculate value of improvement in academic education of Cartoon and Animation.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Yaratıcılık, Animasyon, Sanat eğitimi, Sanat, Creativity, Animation, Education of arts, Art
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kaçar, A. T. (2017) Türkiye'de çizgi film animasyon eğitiminin akademik yaratıcılık bağlamında incelenmesi / Analysis of education of cartoon and animation under context of academic creativity in Turkey (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.