Duygusal Zekânın Liderlik Üzerine Etkisi: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Access Rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin duygusal zekâ yeterliklerini incelemek,duygusal zekânın cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve dönüşümcü ve etkileşimci liderliği ne düzeyde yordadığını belirlemektir. Çalışmaya İzmit ili ve ilçelerinde ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullarda görev yapan 303 okul yöneticisi katılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, kadın okul yöneticilerinin özbilinç vesosyal bilinç yeterlikleri erkek okul yöneticilerine kıyasla anlamlı düzeyde yüksektir. Duygusal zekâ yeterliklerinden başarma dürtüsü ve duygusal özbilinç dönüşümcü liderliğin anlamlı bir yordayıcısıdır. Benzer şekilde; uyumluluk, başkalarını geliştirme ve çatışma yönetiminin etkileşimci liderliği anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Çalışmanın son bölümünde bulguların kuram ve uygulamaya yöneliksonuçları tartışılmış ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.

Description

Keywords

Journal or Series

Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

8

Issue

2

Citation