Duygusal Zekânın Liderlik Üzerine Etkisi: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.authorÇetin, Şahin
dc.contributor.authorKaradavut, Yakup
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:36Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:36Z
dc.date.issued2018en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okul yöneticilerinin duygusal zekâ yeterliklerini incelemek,duygusal zekânın cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve dönüşümcü ve etkileşimci liderliği ne düzeyde yordadığını belirlemektir. Çalışmaya İzmit ili ve ilçelerinde ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullarda görev yapan 303 okul yöneticisi katılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, kadın okul yöneticilerinin özbilinç vesosyal bilinç yeterlikleri erkek okul yöneticilerine kıyasla anlamlı düzeyde yüksektir. Duygusal zekâ yeterliklerinden başarma dürtüsü ve duygusal özbilinç dönüşümcü liderliğin anlamlı bir yordayıcısıdır. Benzer şekilde; uyumluluk, başkalarını geliştirme ve çatışma yönetiminin etkileşimci liderliği anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Çalışmanın son bölümünde bulguların kuram ve uygulamaya yöneliksonuçları tartışılmış ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.23863/kalem.2019.108
dc.identifier.endpage386en_US
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.issn2146-5606
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.identifier.trdizinid343983en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.23863/kalem.2019.108
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/343983
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9855
dc.identifier.volume8en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY09401
dc.titleDuygusal Zekânın Liderlik Üzerine Etkisi: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeReview Article
dspace.entity.typePublication

Dosyalar