Adoption of crowdsourced delivery: An online focus group interview

dc.authorid0000-0001-8934-3787en_US
dc.contributor.authorKarlı, Hilal
dc.contributor.authorSavaş, Sinem
dc.contributor.authorTanyaş, Mehmet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:57:58Z
dc.date.available2024-07-12T20:57:58Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırma, üniversite öğrencilerinin kitle kaynaklı teslimat algılarını araştırmayı ve bir tüketici ve bir sürücü olarak kitle kaynaklı teslimat platformunun kabulünü etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma tasarımı, Türkiye’de üniversite öğrencilerinin kitle kaynaklı teslimata ilişkin algıları üzerine gerçekleştirilen nitel bir keşifsel durum çalışmasıdır. Veri toplamak için 35 üniversite öğrencisinin dahil olduğu odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Veriler altı çevrimiçi odak grup görüşmesini içermiş ve tematik analiz yöntemi kullanılarak analizleri gerçekleştirilmiştir. Verilerin inandırıcılık ve güvenirliğini arttırmak için araştırmacı çeşitlemesi kullanılmıştır. Bulgulara göre, tüketici olarak; performans beklentisi, fiyat duyarlılığı, sosyal etki ve algılanan risk ve bir sürücü olarak; gelir, çalışma ortamı ve algılanan risk, kitle kaynaklı teslimatın kabulünü etkilemektedir. Bulgular, kitle kaynaklı teslimat platformlarının, kitle kaynaklı teslimatın başlangıç aşamasında kabul oranını artırması ve diğer gelişmekte olan ülkeler için anlamlı bilgiler sağlaması açısından yararlıdır. Bu makale, gelişmekte olan bir ülkedeki bir grup üniversite öğrencisinin bakış açısıyla, giriş aşamasında öğrencilerin kitle kaynaklı teslimatı kabul etmesini etkileyen faktörlerin önemini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research aims to investigate university students' perceptions of crowdsourced delivery and identify factors that influence crowdsourced delivery platform acceptance as a consumer and as a driver. Research design is a qualitative exploratory case study that was performed on university students' perceptions of crowdsourced delivery in Turkey. Online focus group discussions were used to collect data with 35 university students. Data included six online focus groups and were analyzed using thematic analysis. To increase credibility and trustworthiness, the researcher triangulation was applied. The findings show that as a consumer; performance expectancy, price sensitivity, social influence, and perceived risk and as a driver; compensation, working environment, and perceived risk affect acceptance of crowdsourced delivery. The findings are helpful for crowdsourced delivery platforms to increase the acceptance rate in the beginning stage of crowdsourced delivery and provide suggestive knowledge for other emerging countries. This paper highlights what factors influence students' acceptance of crowdsourced delivery in the introduction phase from the perspective of a group of university students in an emerging country.en_US
dc.identifier.citationKarlı, H., Savaş, S. ve Tanyaş, M. (2022). Adoption of crowdsourced delivery: An online focus group interview / Kitle kaynaklı teslimatın benimsenmesi: bir çevrimiçi odak grup görüşmesi. Journal of Intelligent Transportation Systems and Applications, Bandirma Onyedi Eylul University. 5(1), s. 70-85.en_US
dc.identifier.doi10.51513/jitsa.1079504
dc.identifier.endpage85en_US
dc.identifier.issn2636-820X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.trdizinid513004en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/jitsa/issue/69484/1079504
dc.identifier.urihttps://doi.prg/10.51513/jitsa.1079504
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3109
dc.identifier.volume5en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.institutionauthorTanyaş, Mehmet
dc.language.isotren_US
dc.publisherBandirma Onyedi Eylul Universityen_US
dc.relation.ispartofJournal of Intelligent Transportation Systems and Applicationsen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY01927
dc.subjectKitle kaynaklı teslimaten_US
dc.subjectgelişmekte olan ülkeen_US
dc.subjectteknoloji kabulüen_US
dc.subjectson adım teslimat çözümlerien_US
dc.subjectB2C teslimaten_US
dc.subjectKitle kaynaklı teslimaten_US
dc.subjectgelişmekte olan ülkeen_US
dc.subjectteknoloji kabulüen_US
dc.subjectson adım teslimat çözümlerien_US
dc.subjectB2C teslimaten_US
dc.subjectCrowdsourced deliveryen_US
dc.subjectemerging marketen_US
dc.subjecttechnology acceptanceen_US
dc.subjectlast mile delivery solutionsen_US
dc.subjectB2C deliveryen_US
dc.titleAdoption of crowdsourced delivery: An online focus group interviewen_US
dc.title.alternativeKitle kaynaklı teslimatın benimsenmesi: bir çevrimiçi odak grup görüşmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar