Twitter etiket birliktelik ağlarının modellenmesi ve analizi
Yükleniyor...
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu tez çalışmasında, Twitter paylaşımlarının toplanması, paylaşımlardaki etiket birlikteliklerinin ağ modelinin oluşturulması ve analizi hedeflenmiştir. Oluşturulan ağ modelini sosyal ağ analizi teknikleriyle analiz ederek, sonuçları etkin şekilde sunan bir yazılım aracı geliştirilmiştir. Geliştirilen yazılım aracı, sabit bir veri seti değil, Twitter platformundan anlık olarak çekilen güncel veriler üzerinden işlem yapmaktadır. Uygulama tarafından birliktelik ağı oluşturulan etiketler; merkezilik, topluluk ve yapısal ağ analizi yöntemlerine göre incelenerek ağın en önemli etiketler ve etiket toplulukları ortaya çıkarılmıştır. Elde edilen analiz sonuçları sayesinde, incelenen konu etiketinden yola çıkılarak ulaşılan ilişkili konuların bütüncül bir bakış açısıyla anlaşılması mümkün olmaktadır.
In this thesis, it was aimed to collect Twitter posts, model and analyze the co-occurrence network of hashtags present in the posts. A new software tool was developed to analyze the network model using social network analysis techniques and to present the analysis results effectively. The developed tool processes data retrieved online rather than previously stored static data. The hashtag co-occurrence network is analyzed by the tool using centrality, community and structural analysis techniques to reveal the most important hashtags and hashtag communities. It is possible to understand the related concepts from a holistic perspective beginning with a single concept hashtag using the obtained analysis results.
In this thesis, it was aimed to collect Twitter posts, model and analyze the co-occurrence network of hashtags present in the posts. A new software tool was developed to analyze the network model using social network analysis techniques and to present the analysis results effectively. The developed tool processes data retrieved online rather than previously stored static data. The hashtag co-occurrence network is analyzed by the tool using centrality, community and structural analysis techniques to reveal the most important hashtags and hashtag communities. It is possible to understand the related concepts from a holistic perspective beginning with a single concept hashtag using the obtained analysis results.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Twitter, Etiket, Birliktelik, Analiz, Ağ Bilimi, Sosyal ağ analizi, Ağ görselleştirme, Hashtag, Network, Analysis, Network science, Social network analysis, Network visualization
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Arslan, S. (2019). Twitter etiket birliktelik ağlarının modellenmesi ve analizi / Modeling and analysis of twitter hashtag connection network (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.