Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Covid-19 Pandemisi ile birlikte Yükseköğretim Kurumlan büyük bir değişim ve dönüşüm yaşadı/yaşıyor/yaşayacak... Eğitim öğretimdeki değişimin sonuçlarına çözüm bulmaya odaklanan yaklaşımlar dünde kaldı. Dijital bir okyanustaki bilinmezlikleri ve tüm “yeni”leri öngörmek ve proaktif biçimde politika geliştirme ve değişimi yönetme yetkinliklerine sahip kurumlar, yelkenlerini rüzgâr ile doldurabiliyorlar. Yükseköğretimdeki değişimi yakalamak için; dijital ve hibrit bir üniversite yönetimi, kurum içi iletişim, hibrit eğitim ve öğretim tasarımı, öğrenme merkezli eğitim, uygulamalı eğitimler için teknoloji kullanımı, öğrenci ile “değer temelli iletişim”, “yeni eğitim felsefesi” ve çoklu öğrenme biçimlerinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamaları gibi sorulara odaklanmak gerekiyor. Yükseköğretimin dünü, bugünü ve yarını üzerine sorular soran, sorgulayan, çözüm yollarını farklı bakış açıları ve tüm paydaşların aktif katılımı ile keşfetmeye çalışan Maltepe Üniversitesinin serüvenine tanık olacaksınız.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Dijital bir kampüste yönetici olmak, Bunalımlı dönemlerde yönetici olmak, Yükseköğretim alanında dijitalleşme ve kalite çalışmaları ile ilişkisi, Pandemi sürecinde uzaktan öğretim yönetimi, Dijital kampüs sürecinde öğrenme ve öğretme uygulama ve araştırma merkezi deneyimleri, Dijital bir kampüste akademisyen olmak, Pandemi döneminde yükseköğretimde kurum kültürü ve dijitalleşme, Değişimden dönüşüme eğitimde sürdürülebilirlik ve dijitalleşme: krizde, krizle, krize rağmen eğitim, Sanal da olsa sahici eğitim, Mimarlık eğitiminde ve mimari tasarım stüdyolarında dijitalleşme: covıd-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim deneyimi, Uygulama odaklı eğitim veren bölümlerde dijitalleşme ve yenilikçi yaklaşımlar, Kampüsten pandemi manzaraları, Dijital bir kampüste öğrenci olmak, Üniversite iç paydaşları etkileşiminde dijitalleşme süreci, Pandemide birlikte öğrenmeye devam etmek, Geleceğin hakkında söz sahibi olabilmek; değerli hissetmek, Çevrimiçi eğitimin “ilk rol modelleri", Maltepe Üniversitesi’nde “cam cama eğitim”, Yeni geleceğe yelken açmak

Kaynak

Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü. İ (ed.). (2021). Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü. İstanbul, Maltepe Üniversitesi.