Use of search engine advertising in Turkey's airline companies and analysis of search engine rankings

dc.contributor.authorYaşar, Mehmet
dc.date.accessioned2024-07-12T21:30:18Z
dc.date.available2024-07-12T21:30:18Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractOne of the effects of increasing technology on air transport that has been change in the trend of distribution channels. Before manual ticketing processing were made and then sys|ems were integrated via computerized reservation systems and passed to this process during the electronic ticketing period. However, commissions paid to agencies during this period airline have become more inclined to use their internet sales channels through their websites. ln this study, a brief analysis will be examined about airline companies' search engine advertising tools using and their website status related with this situation. Data will be gathered from some statistics websites such as alexa.com etc. After the study. it is planned that airiine companies' awareness about search engine advertising and search engine optimization will be increased,en_US
dc.description.abstractGiderek artan teknolojinin hava taşımacılığına etkilerinden birisi de dağıtım kanallarındaki trendin değişime uğraması olmuştur. 0nceleri manuel olarak yapılan biletleme işlemleri daha sonra bilgisayarlı rezervasyon sistemleri aracılığıyla entegre hale gelmiş ve elektronik bilet döneminde geçilmiştir. Ancak bu dönemde acentelere ödenen komisyonlar havayolları için bir yük haline gelmiştir ve havayolları kendi web siteleri aracılığıyla internet satış kanallarını kullanmaya daha meyilli hale gelmişlerdir. Bu çalışmada Türkiye'deki havayolu işletmelerinin web sitelerin durumları ve ilgili anahtar kelimeler üzerinde arama motoru reklamcılığını kullanıp kullanmadıklarının kısa bir analizi yapılacaktır.en_US
dc.identifier.citationYaşar, M. (2017). Use of search engine advertising in Turkey's airline companies and analysis of search engine rankings / Türkiye'deki havayolu işletmelerinde arama motoru reklamcılığının kullanımı ve arama motoru sırlamalarının analizi. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 67-68.en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-90-1
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6108
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Business and Management Student Congress 2017en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY07501
dc.subjectsearch engine advertisingen_US
dc.subjectairline companiesen_US
dc.subjectticket salesen_US
dc.subjectinternet distribution channelsen_US
dc.subjectarama motoru reklamcılığıen_US
dc.subjecthavayolu işletmeIerien_US
dc.subjectbilet satışen_US
dc.subjectinternet kanallarıen_US
dc.titleUse of search engine advertising in Turkey's airline companies and analysis of search engine rankingsen_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki havayolu işletmelerinde arama motoru reklamcılığının kullanımı ve arama motoru sırlamalarının analizien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar