İstanbul’un ulaştırma sorunları ve uzun dönemli çözüm yaklaşımları

dc.authorid0000-0001-6253-4022en_US
dc.contributor.authorÖzen, Sadettin
dc.date.accessioned2024-07-12T20:54:10Z
dc.date.available2024-07-12T20:54:10Z
dc.date.issued2007en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Bölümüen_US
dc.description.abstractTürkiye’de İstanbul ve diğer büyük şehirlerin büyüme ve ulaştırma sorunlarının makroekonomik politikalar, özel koşulları ve uygulamalar doğrultusunda oluştuğu görülür. Büyük şehirlerin ulaştırma sorunları önemli ölçüde Türkiye’nin makroekonomik büyüme sorunlarına, nüfusuna, ulaştırma alt yapısı ve talep dağılımına bağlı bulunmaktadır. Bu doğrultuda İstanbul’un, büyüme ve ulaştırma sorunları şöyle tanımlanabilir; • kısa dönemli acil yönetim sorunları, • öncelikli orta ve uzun dönemli sorunları, • önemli sermaye gerektiren sorunlar, • önemli özgün örgütlenme gerektiren sorunlar, • iç ve dış sistemlerin etkilerine ilişkin sorunlar, • eğitim, bilinçlenme ve güvenlik hizmetleri gerektiren sorunlar, • standartlar ve planlama sorunları. Çalışmada İstanbul’un ve büyük şehirlerin bu sorunlarının çözümü, sektörlerin uzun dönemli yatırım politikaları ve planları ile ülkenin ve büyük şehirlerin sermaye kaynaklarının verimli ve uyumlu kullanılması, ülkenin dengeli kalkınması amaçlanmıştır. Aynı yönde öncelikle kısa, orta ve uzun dönemli planlama yaklaşımları doğrultusunda sorunlar bütünlük içinde açıklanmaya, irdelenmeye çalışıldı. İstanbul’un kısa ve orta dönemli büyüme ve ulaştırma sorunları teknik ve ekonomik kapasite ölçütleri ile uygun talep, uygun kapasite yönetimi yaklaşımları doğrultusunda ele alınmaya çalışıldı. İstanbul’un ve büyük şehirlerin uzun dönemli sorunları ise ülke düzeyinde makroekonomik planlama, talep ve yatırım yönetimi, bugünkü net değer yaklaşımları doğrultusunda dengeleme, sınırlandırma biçiminde çözümler üzerinde duruldu. Aynı yönde uzun dönemde yatırımları, ulusal makroekonomik kalkınma politikalarına, dengeli büyüme hızlarına ve büyüklüklerine bağlı olarak büyük şehirlerin bölgeler ve halkalar halinde limit büyüklüklerine yaklaşması yönünde ele alındı. Yine aynı yönde büyük şehirlerin büyüme politikalarının büyük şehirler çevresinde hizmet ve imalat sektörlerinin arsa spekülasyonu ve parselasyonu, yapılaşma genişlemelerinin alt yapıları ile birlikte uygun ve planlı biçimde sınırlandırılarak geliştirilmesi öngörüldü. Uzun dönemde Türkiye’de İstanbul’un ve diğer büyük şehirlerin nüfusunun, toplam nüfusa oranın belirli yüzde değerlere yaklaştırılması görüşü belirginlik ve önem kazanmıştır. Ülkenin yatırım ve işletme büyüklüklerinin ülkenin sosyoekonomik yapısı, genel yatırım dağılımları ve büyüklükleri ile uyumlu, dengeli geliştirilmesi ölçütünün önemli ve öncelikli olduğu saptanmıştır.en_US
dc.identifier.citationÖzen, S. (2007). İstanbul’un ulaştırma sorunları ve uzun dönemli çözüm yaklaşımları. 7. Ulaştırma Kongresi Sempozyumu. s. 175-185.en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.urihttp://www.imo.org.tr/ekutuphane/index.php?yayinkod=241&belgeadi=7.%20Ula%FEt%FDrma%20Kongresi;
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2715
dc.institutionauthorÖzen, Sadettin
dc.language.isotren_US
dc.publisherİnşaat Mühendisleri Odasıen_US
dc.relation.ispartof7. Ulaştırma Kongresi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY07208
dc.titleİstanbul’un ulaştırma sorunları ve uzun dönemli çözüm yaklaşımlarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar