Y kuşağının girişimcilik eğiliminin belirlenmesi ve stratejik yönetim: telekomünikasyon sektöründe çalışanlar üzerinde bir araştırma

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın temel amacı telekomünikasyon sektöründe çalışmakta olan Y kuşağının demografik özelliklerinin girişimcilik eğilimlerini farklılaştırıcı etkisi olup olmadığı ortaya konularak, sonuçların şirketlerin Y kuşağını daha iyi anlayarak yönetsel yaklaşımlar geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Aynı zamanda girişimcilik literatürüne katkı sağlamaktadır. Araştırma kapsamında telekomünikasyon sektöründe öncü şirketlerde çalışan Y kuşağı bireylerin demografik özellikleri ve girişimcilik eğilimleri incelenmiştir. Anket formu üzerinden katılımcıların demografik özellikleri girişimcilik eğilimleri verileri toplanarak, girişimcilik alt boyutları olarak başarıya inanç, değişime açıklık, kontrol odaklılık ve gerektiğinde risk alabilme, kararlılık, yenilikçilik, fırsatları değerlendirme özelliklerini ölçen sorular yöneltilerek, girişimcilik eğilimleri 5'li likert ölçeği ile ("çok sık" ve "hiçbir zaman" aralığında) ölçeklendirilmiştir. Toplanan veriler “SPSS 24.0 (Statistical Package for Social Sciences - Sosyal Bilimler için İstatistik Programı)” ile t-test ve ANOVA testi yapılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, demografik özelliklerin girişimcilik eğilimleri üzerinde yol açtığı farklılaşmalar ortaya konulmuştur.
The main aim of this research is to demonstrate whether the demographic characteristics of the generation Y working in the telecommunications sector are the differentiating effect of entrepreneurial trends and to contribute to the development of managerial approaches by better understanding the generation Y of companies. At the same time entrepreneurship contributes to the literature. Within the scope of the research, the demographic characteristics and entrepreneurship tendencies of Y generation individuals working in the leading companies in the telecommunication sector are examined. Entrepreneurial tendencies were searched by surveying the participants' demographic characteristics, entrepreneurship tendency data through questionnaire form, and as entrepreneurship sub-dimensions, questions measuring success belief, change openness, control orientation and risk taking, stability, innovation and opportunities were evaluated. The collected data were analyzed by t-test and ANOVA test with "SPSS 24.0 (Statistical Package for Social Sciences)". As a result of the analysis, the demographics revealed differentiations on entrepreneurial tendencies.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kuşaklar, Girişimcilik, Y kuşağı, Y kuşağı girişimcilik eğitimi, Entrepreneurship, Y generations, Generation Y, Entrepreneurship tendency

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Doğan, T. (2018). Y kuşağının girişimcilik eğiliminin belirlenmesi ve stratejik yönetim: telekomünikasyon sektöründe çalışanlar üzerinde bir araştırma / Determination of the entrepreneurial tendency of generation y and strategic management: a study in the telecommunication sector (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.