Y kuşağının girişimcilik eğiliminin belirlenmesi ve stratejik yönetim: telekomünikasyon sektöründe çalışanlar üzerinde bir araştırma

dc.contributor.advisorGülay, İhsan
dc.contributor.authorDoğan, Turgay
dc.date.accessioned2024-07-12T22:26:03Z
dc.date.available2024-07-12T22:26:03Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-04en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı telekomünikasyon sektöründe çalışmakta olan Y kuşağının demografik özelliklerinin girişimcilik eğilimlerini farklılaştırıcı etkisi olup olmadığı ortaya konularak, sonuçların şirketlerin Y kuşağını daha iyi anlayarak yönetsel yaklaşımlar geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Aynı zamanda girişimcilik literatürüne katkı sağlamaktadır. Araştırma kapsamında telekomünikasyon sektöründe öncü şirketlerde çalışan Y kuşağı bireylerin demografik özellikleri ve girişimcilik eğilimleri incelenmiştir. Anket formu üzerinden katılımcıların demografik özellikleri girişimcilik eğilimleri verileri toplanarak, girişimcilik alt boyutları olarak başarıya inanç, değişime açıklık, kontrol odaklılık ve gerektiğinde risk alabilme, kararlılık, yenilikçilik, fırsatları değerlendirme özelliklerini ölçen sorular yöneltilerek, girişimcilik eğilimleri 5'li likert ölçeği ile ("çok sık" ve "hiçbir zaman" aralığında) ölçeklendirilmiştir. Toplanan veriler “SPSS 24.0 (Statistical Package for Social Sciences - Sosyal Bilimler için İstatistik Programı)” ile t-test ve ANOVA testi yapılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, demografik özelliklerin girişimcilik eğilimleri üzerinde yol açtığı farklılaşmalar ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this research is to demonstrate whether the demographic characteristics of the generation Y working in the telecommunications sector are the differentiating effect of entrepreneurial trends and to contribute to the development of managerial approaches by better understanding the generation Y of companies. At the same time entrepreneurship contributes to the literature. Within the scope of the research, the demographic characteristics and entrepreneurship tendencies of Y generation individuals working in the leading companies in the telecommunication sector are examined. Entrepreneurial tendencies were searched by surveying the participants' demographic characteristics, entrepreneurship tendency data through questionnaire form, and as entrepreneurship sub-dimensions, questions measuring success belief, change openness, control orientation and risk taking, stability, innovation and opportunities were evaluated. The collected data were analyzed by t-test and ANOVA test with "SPSS 24.0 (Statistical Package for Social Sciences)". As a result of the analysis, the demographics revealed differentiations on entrepreneurial tendencies.en_US
dc.identifier.citationDoğan, T. (2018). Y kuşağının girişimcilik eğiliminin belirlenmesi ve stratejik yönetim: telekomünikasyon sektöründe çalışanlar üzerinde bir araştırma / Determination of the entrepreneurial tendency of generation y and strategic management: a study in the telecommunication sector (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11423
dc.institutionauthorDoğan, Turgayen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1458en_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectY kuşağıen_US
dc.subjectY kuşağı girişimcilik eğitimien_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectY generationsen_US
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectEntrepreneurship tendencyen_US
dc.titleY kuşağının girişimcilik eğiliminin belirlenmesi ve stratejik yönetim: telekomünikasyon sektöründe çalışanlar üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeDetermination of the entrepreneurial tendency of generation y and strategic management: a study in the telecommunication sectoren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar