Fizik eğitiminde projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumları

dc.contributor.authorSezgin, Gamze
dc.contributor.authorÇalışkan, Serap
dc.contributor.authorÇallıca, Halil
dc.contributor.authorErol, Mustafa
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:26Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:26Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ve Elektronik Laboratuvarı dersini alan öğrencilerin projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına [I] yönelik tutumlarının saptanması amacıyla beşli Likert tipi ölçek oluşturulmuştur. Oluşturulan ölçekte toplam 2l madde yer almaktadır ve ölçek Anabilim Dalımızın ikinci ve dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılarak cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre değerlendirilmiştir. Özetle laboratuvar çalışmaIarında proje yaklaşımına öğrencilerimizin olumlu tutum geliştirdiğini, ancak kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha oIumlu bir tutum sergilediklerini ve sınıf düzeni açısından bakıldığında tutumlar arasında önemli bir farkın olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study a five point Likert type scale has been formed in order to determine main tendencies of students who attend to Dokuz Eylül University Buca Education Faculty Physics Department and also to Electronic Laboratorv courses torvard project based laboratory works [I]. The questionaire contains 2l items and has been applied to 2nd and 4th year students of our department. Obtained data have been analyzed by means of t-test and variance analysis according to the gender and the class level variables. ln summary the students but more female students develop some positive attitude toward the project works. Also thw analyzed data have pointed out no significant difference with respect to the class levels.en_US
dc.identifier.citationSezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H. ve Erol, M. (2001). Fizik eğitiminde projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (427-430 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage430en_US
dc.identifier.startpage427en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5109
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05912
dc.subjectFizik eğitimien_US
dc.subjectProjeye dayalı laboratuvar çalışmalarıen_US
dc.subjectÖğrenci tutumlarıen_US
dc.subjectPhysics educationen_US
dc.subjectProject based laboratory worksen_US
dc.subjectStudents attitudesen_US
dc.titleFizik eğitiminde projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumlarıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar