Velilerin okuldan beklentileri: Tuzla Orhanlı Lisesi örneği
Küçük Resim Yok
Tarih
2013
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
İstanbul ili, Tuzla İlçesi, Orhanlı Lisesi öğrenci velilerinin okuldan beklentilerinin karşılanma düzeyini saptamak amacıyla 2012-2013 öğretim yılında okuldaki 450 veliden 346’sı üzerinden bir araştırma yapılmıştır. Bu amaçla bir ölçek uygulanmış; ölçeklerin 8’i geçersiz sayılmış ve değerlendirmeye alınmamıştır. Veli beklentileri ölçeği (BKDÖ) ve kişisel bilgiler formu kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır; birinci bölümde kişisel bilgilere ikinci bölümde 58 beklenti ifadesine yer verilmiştir. Okulun veli beklentilerinin “yeterli” düzeyde karşılandığı tespit edilmiştir. Velilerin demografik özelliklerinin (cinsiyet, eğitim durumu, eşin eğitim durumu ve mesleği, ailenin gelir durumu, çocuk sayısı, eğitime devam eden çocuk sayısı ve çocukların öğrenim gördüğü sınıf seviyeleri) değerlendirmelerde kayda değer bir etkisi olmamıştır.
In 2012-2013 academic year, a survey of 346 parents out of 450 was conducted in Orhanlı High School in Tuzla-İstanbul to find out the school’s meeting their expectations. The parents were asked to complete the questionnaires which were handed out. Eight of them were incomplete and not used in the analyses. Parents’ expectations scale (BKDÖ) and personal information form were.used. The scale consisted of two parts; the first part included personal information and the second part contained 58 expectation statements. It was found that the the school has met parents’ expectations at a relatively satisfactory level. Parents’ demografic characteristics (gender, education,,spouses’ education and occupation, family income, number of children,the number and the grades children attending) have not influenced their assessments to any significant degree.
In 2012-2013 academic year, a survey of 346 parents out of 450 was conducted in Orhanlı High School in Tuzla-İstanbul to find out the school’s meeting their expectations. The parents were asked to complete the questionnaires which were handed out. Eight of them were incomplete and not used in the analyses. Parents’ expectations scale (BKDÖ) and personal information form were.used. The scale consisted of two parts; the first part included personal information and the second part contained 58 expectation statements. It was found that the the school has met parents’ expectations at a relatively satisfactory level. Parents’ demografic characteristics (gender, education,,spouses’ education and occupation, family income, number of children,the number and the grades children attending) have not influenced their assessments to any significant degree.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Veli beklentileri, Ortaöğretim araçları, Eğitim, Parents’ expectations, Secondary education targets, Education
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Akbulut, E. (2013). Velilerin okuldan beklentileri: Tuzla Orhanlı Lisesi örneği / Parents school expectations: Tuzla Orhanli High School sample (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.