Velilerin okuldan beklentileri: Tuzla Orhanlı Lisesi örneği

dc.contributor.advisorKarasar, Niyazi
dc.contributor.authorAkbulut, Erman
dc.date.accessioned2024-07-12T22:20:32Z
dc.date.available2024-07-12T22:20:32Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİstanbul ili, Tuzla İlçesi, Orhanlı Lisesi öğrenci velilerinin okuldan beklentilerinin karşılanma düzeyini saptamak amacıyla 2012-2013 öğretim yılında okuldaki 450 veliden 346’sı üzerinden bir araştırma yapılmıştır. Bu amaçla bir ölçek uygulanmış; ölçeklerin 8’i geçersiz sayılmış ve değerlendirmeye alınmamıştır. Veli beklentileri ölçeği (BKDÖ) ve kişisel bilgiler formu kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır; birinci bölümde kişisel bilgilere ikinci bölümde 58 beklenti ifadesine yer verilmiştir. Okulun veli beklentilerinin “yeterli” düzeyde karşılandığı tespit edilmiştir. Velilerin demografik özelliklerinin (cinsiyet, eğitim durumu, eşin eğitim durumu ve mesleği, ailenin gelir durumu, çocuk sayısı, eğitime devam eden çocuk sayısı ve çocukların öğrenim gördüğü sınıf seviyeleri) değerlendirmelerde kayda değer bir etkisi olmamıştır.en_US
dc.description.abstractIn 2012-2013 academic year, a survey of 346 parents out of 450 was conducted in Orhanlı High School in Tuzla-İstanbul to find out the school’s meeting their expectations. The parents were asked to complete the questionnaires which were handed out. Eight of them were incomplete and not used in the analyses. Parents’ expectations scale (BKDÖ) and personal information form were.used. The scale consisted of two parts; the first part included personal information and the second part contained 58 expectation statements. It was found that the the school has met parents’ expectations at a relatively satisfactory level. Parents’ demografic characteristics (gender, education,,spouses’ education and occupation, family income, number of children,the number and the grades children attending) have not influenced their assessments to any significant degree.en_US
dc.identifier.citationAkbulut, E. (2013). Velilerin okuldan beklentileri: Tuzla Orhanlı Lisesi örneği / Parents school expectations: Tuzla Orhanli High School sample (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10796
dc.institutionauthorAkbulut, Ermanen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0823en_US
dc.subjectVeli beklentilerien_US
dc.subjectOrtaöğretim araçlarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectParents’ expectationsen_US
dc.subjectSecondary education targetsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleVelilerin okuldan beklentileri: Tuzla Orhanlı Lisesi örneğien_US
dc.title.alternativeParents school expectations: Tuzla Orhanli High School sampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Erman_Akbulut_Velilerin_Okuldan_Beklentileri.pdf
Boyut:
1.22 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text