Konumlandırma stratejilerinin şehir markalaştırma sürecindeki önemi ve Dilovası için bir konumlandırma model önerisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Şehirler, ziyaretçileri kendi bölgelerine çekmek adına birçok faaliyette bulunmak durumunda kalmaktadır. Tıpkı şirketlerin ürün pazarlama çalışmaları gibi, şehir yöneticileri de pazarlama faaliyetlerine ihtiyaç duymaktadır. Bazı şehirler farklı özelliklerini ön plana sunup dikkatlerini kendilerine çekerek markalaşırken, bazıları da üzerlerine yapışan olumsuz algıları ortadan kaldırmaya yönelik önlem almakta ve konumlandırma stratejileri uygulamaktadır. Araştırmada; konumlandırma stratejileri ve bu stratejilerin şehir markalaştırma sürecindeki önemi hakkında literatür çalışmasının ardından, Kocaeli’ne bağlı bir organize sanayi ilçesi Dilovası mercek altına alınmıştır. Araştırma modeli olarak; nitel ve nicel araştırma türlerinin her ikisinden de yararlanılmıştır. Nitel araştırma türlerinden tarama modeli tercih edilmiştir. Bu model dâhilinde yapılan derinlemesine mülakatlarda; Dilovası’nı yakından tanıyan 21 kişilik araştırma grubuna ilçe hakkında sorular sorulmuş, bölgeyle ilgili olumlu ve olumsuz düşünceleri, algıları tespit edilmeye çalışılmış ve SWOT Analizi de yapılarak, elde edilen bulgular ışığında, nicel araştırma yöntemlerinden anket uygulamasına geçilerek, Dilovası’nda görev yapan 540 kamu personeline ulaşılmış ve ilçenin sahip olduğu varlık ve faaliyetlerden hangilerinin şehir markalaştırma sürecinde etkili olacağı hususunda veriler elde edilmiştir. Son olarak; Nitel ve nicel yöntemlerle elde edilen tüm bulgulara dayanarak, Dilovası yerel ve mülki yönetimleri için, ileride yapacakları olası konumlandırma çalışmalarında yararlanabilecekleri türde 3 farklı model önerisi getirilmiştir.
Cities are engaged in lots of activities to atract the visitors to their territory. Like the marketing studies of the componies, urban administrations need marketing of products. While some cities put their diffirent features front to grab the attention and branding, other some cities take precautions to vanish the negative perception that is on them, and apply positioning strategies In the study; Following the literature study on positioning strategies and the importance of these strategies in the city branding process, Dilovasi, an organized industrial district of Kocaeli, has been examined. It has been carried out with both qualitative research and quantitative, and descriptive survey model has been preferred. With the help of that model, interviews have been conducted successfully, and questiones about state has been asked to a study group which consists of 21 people who know Dilovası very well. Their negative and positive perception about state has been tried to determine, and by doing SWOT Analysis, in the light of that information, a quantitative research method was passed to the survey application, and 540 public personnel working in Dilovası were contacted and data were obtained on which of the assets and activities of the city would be effective in the city branding process. Finally; based on all the findings obtained by qualitative and quantitative methods, 3 different model proposals about Dilovası has been presented to local and civil governments, which they could use in possible future positioning studies.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Konumlandırma, Konumlandırma stratejileri, Marka, Şehir markalaştırma, Dilovası, Positioning, City positioning strategy brand, City branding, Dilovası

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sedefoğlu, M. (2020). Konumlandırma stratejilerinin şehir markalaşma sürecindeki önemi ve Dilovası için bir konumlandırma model önerisi / The importance of positioning strategies in the city branding process and a positioning model proposal for Dilovası (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.