Konumlandırma stratejilerinin şehir markalaştırma sürecindeki önemi ve Dilovası için bir konumlandırma model önerisi

dc.authorid0000-0002-6639-8301en_US
dc.contributor.advisorKireçci, Ayşe Nil
dc.contributor.authorSedefoğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2024-07-12T22:28:45Z
dc.date.available2024-07-12T22:28:45Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractŞehirler, ziyaretçileri kendi bölgelerine çekmek adına birçok faaliyette bulunmak durumunda kalmaktadır. Tıpkı şirketlerin ürün pazarlama çalışmaları gibi, şehir yöneticileri de pazarlama faaliyetlerine ihtiyaç duymaktadır. Bazı şehirler farklı özelliklerini ön plana sunup dikkatlerini kendilerine çekerek markalaşırken, bazıları da üzerlerine yapışan olumsuz algıları ortadan kaldırmaya yönelik önlem almakta ve konumlandırma stratejileri uygulamaktadır. Araştırmada; konumlandırma stratejileri ve bu stratejilerin şehir markalaştırma sürecindeki önemi hakkında literatür çalışmasının ardından, Kocaeli’ne bağlı bir organize sanayi ilçesi Dilovası mercek altına alınmıştır. Araştırma modeli olarak; nitel ve nicel araştırma türlerinin her ikisinden de yararlanılmıştır. Nitel araştırma türlerinden tarama modeli tercih edilmiştir. Bu model dâhilinde yapılan derinlemesine mülakatlarda; Dilovası’nı yakından tanıyan 21 kişilik araştırma grubuna ilçe hakkında sorular sorulmuş, bölgeyle ilgili olumlu ve olumsuz düşünceleri, algıları tespit edilmeye çalışılmış ve SWOT Analizi de yapılarak, elde edilen bulgular ışığında, nicel araştırma yöntemlerinden anket uygulamasına geçilerek, Dilovası’nda görev yapan 540 kamu personeline ulaşılmış ve ilçenin sahip olduğu varlık ve faaliyetlerden hangilerinin şehir markalaştırma sürecinde etkili olacağı hususunda veriler elde edilmiştir. Son olarak; Nitel ve nicel yöntemlerle elde edilen tüm bulgulara dayanarak, Dilovası yerel ve mülki yönetimleri için, ileride yapacakları olası konumlandırma çalışmalarında yararlanabilecekleri türde 3 farklı model önerisi getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractCities are engaged in lots of activities to atract the visitors to their territory. Like the marketing studies of the componies, urban administrations need marketing of products. While some cities put their diffirent features front to grab the attention and branding, other some cities take precautions to vanish the negative perception that is on them, and apply positioning strategies In the study; Following the literature study on positioning strategies and the importance of these strategies in the city branding process, Dilovasi, an organized industrial district of Kocaeli, has been examined. It has been carried out with both qualitative research and quantitative, and descriptive survey model has been preferred. With the help of that model, interviews have been conducted successfully, and questiones about state has been asked to a study group which consists of 21 people who know Dilovası very well. Their negative and positive perception about state has been tried to determine, and by doing SWOT Analysis, in the light of that information, a quantitative research method was passed to the survey application, and 540 public personnel working in Dilovası were contacted and data were obtained on which of the assets and activities of the city would be effective in the city branding process. Finally; based on all the findings obtained by qualitative and quantitative methods, 3 different model proposals about Dilovası has been presented to local and civil governments, which they could use in possible future positioning studies.en_US
dc.identifier.citationSedefoğlu, M. (2020). Konumlandırma stratejilerinin şehir markalaşma sürecindeki önemi ve Dilovası için bir konumlandırma model önerisi / The importance of positioning strategies in the city branding process and a positioning model proposal for Dilovası (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11789
dc.institutionauthorSedefoğlu, Mustafaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1827en_US
dc.subjectKonumlandırmaen_US
dc.subjectKonumlandırma stratejilerien_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectŞehir markalaştırmaen_US
dc.subjectDilovasıen_US
dc.subjectPositioningen_US
dc.subjectCity positioning strategy branden_US
dc.subjectCity brandingen_US
dc.subjectDilovasıen_US
dc.titleKonumlandırma stratejilerinin şehir markalaştırma sürecindeki önemi ve Dilovası için bir konumlandırma model önerisien_US
dc.title.alternativeThe importance of positioning strategies in the city branding process and a positioning model proposal for Dilovasıen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Mustafa_Sedefoğlu_171185103.pdf
Boyut:
2.61 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text