Hizmet sektöründe müşterinin memnuniyetinin pazarlamaya etkisi ; Starbucks, Caffe Nero ve Kahve Dünyası örneği
Yükleniyor...
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüz koşullarında firmaların birbirleriyle olan rekabetlerinden dolayı her zaman müşterilerini memnun etmesi, onlarla ilişki içinde olması ve onlara yarar sağlayacak koşullar geliştirmesi zorunlu bir hale gelmektedir. Memnuniyet sağlamanın belli başlı yöntemleri bulunmaktadır. Bu yöntemler her zaman önemlidir ve dikkate alınması gerekmektedir. Firmalar ister ürün, ister hizmet veya ikisinin karması bir sektörde olsa da bunlara önem vermektedirler. Yapılan literatür taraması sonucunda bu bilgiler detaylı bir şekilde araştırılıp konuyla alakalı olan tanımlar, sonuçlar ve veriler bulunmuştur. Bu çalışmada yer alan yarı hizmet, yarı ürün sektörüne bağlı olan Starbucks, Caffe Nero, Kahve Dünyası firmalarının müşteri memnuniyetinin pazarlamaya etkisinin müşterilerin internetteki yorum ve şikayet sitelerinde yaptıkları yorumlarla ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi için bu siteler incelenmiştir.
In today's conditions, due to the competitiveness of the companies, it is always obligatory to satisfy the customers, to be in contact with them and to develop conditions that will benefit them. There are major methods of providing satisfaction. These methods are always important and should be considered. Companies which are productoriented, service-oriented or a mix of these two, give importance to these methods. The results of the literature review were also investigated in detail and the definitions, results and data related to the subject were found. In this study, some websites were examined in order to learn the effects of Starbucks, Caffe Nero, and Kahve Dünyası companies, which are connected to the semi-product sector, on the marketing of customer satisfaction on the comment and complaint sites on the internet.
In today's conditions, due to the competitiveness of the companies, it is always obligatory to satisfy the customers, to be in contact with them and to develop conditions that will benefit them. There are major methods of providing satisfaction. These methods are always important and should be considered. Companies which are productoriented, service-oriented or a mix of these two, give importance to these methods. The results of the literature review were also investigated in detail and the definitions, results and data related to the subject were found. In this study, some websites were examined in order to learn the effects of Starbucks, Caffe Nero, and Kahve Dünyası companies, which are connected to the semi-product sector, on the marketing of customer satisfaction on the comment and complaint sites on the internet.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Hizmet, Service, Müşteri Memnuniyeti, Customer Satisfaction, Pazarlama, Marketing, Starbucks- Caffe Nero- Kahve Dünyası., Starbucks- Caffe Nero- Kahve Dünyası
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kuzucu, U. E. (2019). Hizmet sektöründe müşterinin memnuniyetinin pazarlamaya etkisi ; Starbucks, Caffe Nero ve Kahve Dünyası örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.