Kurumsal itibar ve insan kaynakları ilişkisinin kurum kültürleri bağlamında incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmanın ana amacı, kurumsal itibar ile insan kaynakları arasındaki ilişkiyi patron şirketlerinde incelemektir. Bu amaçla çalışanların kurumsal itibara, insan kaynaklarına ilişkin algılarının demografik özelliklere göre değişip değişmediği, kurumsal itibarla insan kaynakları arasında ilişki olup olmadığı ve bu ilişkinin kurum kültürüne göre değişip değişmediği alt amaçları araştırılmıştır. Araştırma, kurumsal itibar sağlanmasında kritik öneme sahip çalışanların itibar anlayışlarını tespit etmek ve insan kaynakları yöneticilerinin yönetim tarzlarının rollerinin belirlenmesinde önem arz etmektedir. Araştırmaya katılanların sorulara doğru ve samimi biçimde cevap verdikleri, veri toplama araçlarının ve verileri analiz yöntemlerinin araştırmanın sonuçlarına ulaştıracak yöntemlerden seçildiği varsayılmıştır. Araştırma, çalışanların itibarı algılayışında etkili olan İK yönetimi boyutları konusu ile sınırlandırılmıştır. Bu çalışmanın araştırma grubunu tesadüfü örnekleme yöntemine göre belirlenen, İstanbul ilinde faaliyetlerini sürdüren 9 işletmede çalışan personel ve bu işletmelerde yönetici konumunda bulunan 361 çalışan oluşturmaktadır. Veri toplamak için “Kişisel Bilgi Formu” ve araştırma değişkenleri için “Kurumsal İtibar Ölçeği”, “İnsan Kaynakları Ölçeği” ve “Kurumsal Kültür Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında demografik özelliklere göre insan kaynakları ve kurumsal itibar algısının değiştiği, kurumsal itibarla insan kaynakları arasında güçlü pozitif bir ilişki bulunduğu ve bu ilişkinin kurum kültürü türüne göre patron şirketlerinde daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
The main purpose of the research is to examine the relationship between corporate reputation and human resources in family companies. For this purpose, sub objectives were investigated whether the perceptions of employees about corporate reputation and human resources change according to demographic characteristics, whether there is a relationship between corporate reputation and human resources, and whether this relationship changes according to corporate culture. The research is important in determining the reputation understanding of employees who are critical in providing corporate reputation and determining the roles of human resources managers' management styles. It was assumed that the participants of the research answered the questions truthfully and sincerely, and that the data collection tools and data analysis methods were chosen from the methods that would lead to the results of the research. The research is limited to the subject of HR management dimensions, which are effective in the employees' perception of reputation. The research group of this study consists of the personnel working in 9 enterprises operating in the province of Istanbul and 361 employees in managerial positions in these enterprises, which were determined according to the random sampling method. "Personal Information Form" was used to determine the demographic characteristics of the participants as data collection tools, and "Corporate Reputation Scale", "Human Resources Scale" and "Corporate Culture Scale" for research variables. When the research findings are examined, it is concluded that the perception of human resources and corporate reputation changes according to demographic characteristics, there is a strong positive relationship between corporate reputation and human resources, and this relationship is higher in family companies according to the type of corporate culture.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kurumsal itibar, İnsan kaynakları, Kurum kütürü, Corporate reputation, Human resources, Corporate culture

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Orman, S. (2021). Kurumsal itibar ve insan kaynakları ilişkisinin kurum kültürleri bağlamında incelenmesi / The Study of the corporate reputation and human resources relationship in the context of corporate cultures (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.