Kurumsal itibar ve insan kaynakları ilişkisinin kurum kültürleri bağlamında incelenmesi

dc.authorid0000-0002-1390-0214en_US
dc.contributor.advisorYavuz, Şenay
dc.contributor.authorOrman, Seda
dc.date.accessioned2024-07-12T22:32:40Z
dc.date.available2024-07-12T22:32:40Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmanın ana amacı, kurumsal itibar ile insan kaynakları arasındaki ilişkiyi patron şirketlerinde incelemektir. Bu amaçla çalışanların kurumsal itibara, insan kaynaklarına ilişkin algılarının demografik özelliklere göre değişip değişmediği, kurumsal itibarla insan kaynakları arasında ilişki olup olmadığı ve bu ilişkinin kurum kültürüne göre değişip değişmediği alt amaçları araştırılmıştır. Araştırma, kurumsal itibar sağlanmasında kritik öneme sahip çalışanların itibar anlayışlarını tespit etmek ve insan kaynakları yöneticilerinin yönetim tarzlarının rollerinin belirlenmesinde önem arz etmektedir. Araştırmaya katılanların sorulara doğru ve samimi biçimde cevap verdikleri, veri toplama araçlarının ve verileri analiz yöntemlerinin araştırmanın sonuçlarına ulaştıracak yöntemlerden seçildiği varsayılmıştır. Araştırma, çalışanların itibarı algılayışında etkili olan İK yönetimi boyutları konusu ile sınırlandırılmıştır. Bu çalışmanın araştırma grubunu tesadüfü örnekleme yöntemine göre belirlenen, İstanbul ilinde faaliyetlerini sürdüren 9 işletmede çalışan personel ve bu işletmelerde yönetici konumunda bulunan 361 çalışan oluşturmaktadır. Veri toplamak için “Kişisel Bilgi Formu” ve araştırma değişkenleri için “Kurumsal İtibar Ölçeği”, “İnsan Kaynakları Ölçeği” ve “Kurumsal Kültür Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında demografik özelliklere göre insan kaynakları ve kurumsal itibar algısının değiştiği, kurumsal itibarla insan kaynakları arasında güçlü pozitif bir ilişki bulunduğu ve bu ilişkinin kurum kültürü türüne göre patron şirketlerinde daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of the research is to examine the relationship between corporate reputation and human resources in family companies. For this purpose, sub objectives were investigated whether the perceptions of employees about corporate reputation and human resources change according to demographic characteristics, whether there is a relationship between corporate reputation and human resources, and whether this relationship changes according to corporate culture. The research is important in determining the reputation understanding of employees who are critical in providing corporate reputation and determining the roles of human resources managers' management styles. It was assumed that the participants of the research answered the questions truthfully and sincerely, and that the data collection tools and data analysis methods were chosen from the methods that would lead to the results of the research. The research is limited to the subject of HR management dimensions, which are effective in the employees' perception of reputation. The research group of this study consists of the personnel working in 9 enterprises operating in the province of Istanbul and 361 employees in managerial positions in these enterprises, which were determined according to the random sampling method. "Personal Information Form" was used to determine the demographic characteristics of the participants as data collection tools, and "Corporate Reputation Scale", "Human Resources Scale" and "Corporate Culture Scale" for research variables. When the research findings are examined, it is concluded that the perception of human resources and corporate reputation changes according to demographic characteristics, there is a strong positive relationship between corporate reputation and human resources, and this relationship is higher in family companies according to the type of corporate culture.en_US
dc.identifier.citationOrman, S. (2021). Kurumsal itibar ve insan kaynakları ilişkisinin kurum kültürleri bağlamında incelenmesi / The Study of the corporate reputation and human resources relationship in the context of corporate cultures (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11989
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2028en_US
dc.subjectKurumsal itibaren_US
dc.subjectİnsan kaynaklarıen_US
dc.subjectKurum kütürüen_US
dc.subjectCorporate reputationen_US
dc.subjectHuman resourcesen_US
dc.subjectCorporate cultureen_US
dc.titleKurumsal itibar ve insan kaynakları ilişkisinin kurum kültürleri bağlamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Study of the corporate reputation and human resources relationship in the context of corporate culturesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar