Çocukta "yüzme ve batma" kavramlarının gelişimi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Yaklaşık 10 yıldır Fen Eğitimi ve bilişsel gelişim alanlarındaki çalışmalar çocukların "yüzme ve batma" kavramlarını nasıl düşündükleri ile ilişkilendirilmiştir. Araştırmalar; farklı yaş gruplarında ve farklı kültürel geçmişlere sahip çocuklarda "yüzme ve batma" kavramlarının da arklı algılanabiIdiğini ortaya koymuştur. Bu çalışmalar paralelinde çocuklar için öğretim modelleri ve fen programları geliştirilmiş, gelişime ve öğrenim düzeyine en uygun yöntemler bulunmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada önemi yukarıda vurgulanan "yüzme ve batma" kavramlarını ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin nasıl tanımladıkları incelenmiştir. Araştırma, Güngören 75. yıl İlköğretim Okulu 4. Sınıf öğrencilerinden oluşan 95 kişilik evrenden seçilen 25 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan ölçek ile toplanan veriler basit tanımlayıcı istatiksel işlemlerle çözümlenmiştir. Bu çalışma ileriki sınıflarda verilecek olan "yüzme-batma" kavramlarını öğretebilmek için gereken ön bilgi tespiti ve çocuğun bilişsel gelişimi açısından oldukça önemlidir.
Since 1960s research studşes about science education and cognitive development were related to children's understandings about "sink and float". Concepts of "sink" and "float" may change according to differences in age and culture. Consistent with tese research studşes new teaching models and science programs were developed. In this research"how fourth grade students define sink and float concepts" was determined. The research took place in Gungoren 75. year Elementary School 25 students were randomly chosen among 95 fourth grade students. Data collected through a questionnaire developed the researcher were analyzed with basic descriptive statistics. This study is important to determine students prior knowledge on sink and float which will be taught later and their cognitive development.
Since 1960s research studşes about science education and cognitive development were related to children's understandings about "sink and float". Concepts of "sink" and "float" may change according to differences in age and culture. Consistent with tese research studşes new teaching models and science programs were developed. In this research"how fourth grade students define sink and float concepts" was determined. The research took place in Gungoren 75. year Elementary School 25 students were randomly chosen among 95 fourth grade students. Data collected through a questionnaire developed the researcher were analyzed with basic descriptive statistics. This study is important to determine students prior knowledge on sink and float which will be taught later and their cognitive development.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Yüzme, Batma, Fen eğitimi, Natatory, Sinking, Science education
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Akgül, E.M. ve Şentürk, K. (2001). Çocukta "yüzme ve batma" kavramlarının gelişimi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (505-508 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.