Çocukta "yüzme ve batma" kavramlarının gelişimi

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Yaklaşık 10 yıldır Fen Eğitimi ve bilişsel gelişim alanlarındaki çalışmalar çocukların "yüzme ve batma" kavramlarını nasıl düşündükleri ile ilişkilendirilmiştir. Araştırmalar; farklı yaş gruplarında ve farklı kültürel geçmişlere sahip çocuklarda "yüzme ve batma" kavramlarının da arklı algılanabiIdiğini ortaya koymuştur. Bu çalışmalar paralelinde çocuklar için öğretim modelleri ve fen programları geliştirilmiş, gelişime ve öğrenim düzeyine en uygun yöntemler bulunmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada önemi yukarıda vurgulanan "yüzme ve batma" kavramlarını ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin nasıl tanımladıkları incelenmiştir. Araştırma, Güngören 75. yıl İlköğretim Okulu 4. Sınıf öğrencilerinden oluşan 95 kişilik evrenden seçilen 25 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan ölçek ile toplanan veriler basit tanımlayıcı istatiksel işlemlerle çözümlenmiştir. Bu çalışma ileriki sınıflarda verilecek olan "yüzme-batma" kavramlarını öğretebilmek için gereken ön bilgi tespiti ve çocuğun bilişsel gelişimi açısından oldukça önemlidir.
Since 1960s research studşes about science education and cognitive development were related to children's understandings about "sink and float". Concepts of "sink" and "float" may change according to differences in age and culture. Consistent with tese research studşes new teaching models and science programs were developed. In this research"how fourth grade students define sink and float concepts" was determined. The research took place in Gungoren 75. year Elementary School 25 students were randomly chosen among 95 fourth grade students. Data collected through a questionnaire developed the researcher were analyzed with basic descriptive statistics. This study is important to determine students prior knowledge on sink and float which will be taught later and their cognitive development.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Yüzme, Batma, Fen eğitimi, Natatory, Sinking, Science education

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Akgül, E.M. ve Şentürk, K. (2001). Çocukta "yüzme ve batma" kavramlarının gelişimi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (505-508 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.