Çocukta "yüzme ve batma" kavramlarının gelişimi

dc.contributor.authorAkgül, Esra Macaroğlu
dc.contributor.authorŞentürk, Kevser
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:16Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:16Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractYaklaşık 10 yıldır Fen Eğitimi ve bilişsel gelişim alanlarındaki çalışmalar çocukların "yüzme ve batma" kavramlarını nasıl düşündükleri ile ilişkilendirilmiştir. Araştırmalar; farklı yaş gruplarında ve farklı kültürel geçmişlere sahip çocuklarda "yüzme ve batma" kavramlarının da arklı algılanabiIdiğini ortaya koymuştur. Bu çalışmalar paralelinde çocuklar için öğretim modelleri ve fen programları geliştirilmiş, gelişime ve öğrenim düzeyine en uygun yöntemler bulunmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada önemi yukarıda vurgulanan "yüzme ve batma" kavramlarını ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin nasıl tanımladıkları incelenmiştir. Araştırma, Güngören 75. yıl İlköğretim Okulu 4. Sınıf öğrencilerinden oluşan 95 kişilik evrenden seçilen 25 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan ölçek ile toplanan veriler basit tanımlayıcı istatiksel işlemlerle çözümlenmiştir. Bu çalışma ileriki sınıflarda verilecek olan "yüzme-batma" kavramlarını öğretebilmek için gereken ön bilgi tespiti ve çocuğun bilişsel gelişimi açısından oldukça önemlidir.en_US
dc.description.abstractSince 1960s research studşes about science education and cognitive development were related to children's understandings about "sink and float". Concepts of "sink" and "float" may change according to differences in age and culture. Consistent with tese research studşes new teaching models and science programs were developed. In this research"how fourth grade students define sink and float concepts" was determined. The research took place in Gungoren 75. year Elementary School 25 students were randomly chosen among 95 fourth grade students. Data collected through a questionnaire developed the researcher were analyzed with basic descriptive statistics. This study is important to determine students prior knowledge on sink and float which will be taught later and their cognitive development.en_US
dc.identifier.citationAkgül, E.M. ve Şentürk, K. (2001). Çocukta "yüzme ve batma" kavramlarının gelişimi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (505-508 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage508en_US
dc.identifier.startpage505en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5092
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05895
dc.subjectYüzmeen_US
dc.subjectBatmaen_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectNatatoryen_US
dc.subjectSinkingen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.titleÇocukta "yüzme ve batma" kavramlarının gelişimien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar