Örgütsel sinizm ve sosyal zekânın çalışan performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: İstanbul’daki reklam ajansı çalışanlarına yönelik bir araştırma
Küçük Resim Yok
Tarih
2018-09
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı örgütsel sinizm ve sosyal zekânın çalışan performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla yapılan çalışma İstanbul’da ki Reklamcılar Derneği 2017 yılı üyesi reklam ajanslarında gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal zekânın örgütsel sinizm, çalışan performansı ve işten ayrılma niyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Örgütsel sinizmin çalışan performansı ve işten ayrılma niyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Çalışan performansının işten ayrılma niyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlarla birlikte, sosyal zekânın çalışan performansı üzerinde örgütsel sinizme göre daha fazla etkisi olduğu ve örgütsel sinizmin sosyal zekâya göre işten ayrılma niyeti üzerinde daha fazla etkisi olduğu tespit edilmiştir.
The objective of this study is to examine the effect of organizational cynicism and social intelligence on employee performance and intention to leave. The study carried out for this purpose has been conducted in advertising agencies member of the Association of Advertisers for the year 2017 in Istanbul. As a result of the analyses, it is concluded that social intelligence has a significant effect on organizational cynicism, employee performance and the intention to leave. It was determined that organizational cynicism has a significant effect on employee performance and intention to leave. It was also determined that employee performance has a significant effect on intention to leave. Based on these conclusions it was found that social intelligence has a greater effect on employee performance than organizational cynicism whereas organizational cynicism has a greater effect on intention to leave than social intelligence.
The objective of this study is to examine the effect of organizational cynicism and social intelligence on employee performance and intention to leave. The study carried out for this purpose has been conducted in advertising agencies member of the Association of Advertisers for the year 2017 in Istanbul. As a result of the analyses, it is concluded that social intelligence has a significant effect on organizational cynicism, employee performance and the intention to leave. It was determined that organizational cynicism has a significant effect on employee performance and intention to leave. It was also determined that employee performance has a significant effect on intention to leave. Based on these conclusions it was found that social intelligence has a greater effect on employee performance than organizational cynicism whereas organizational cynicism has a greater effect on intention to leave than social intelligence.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
örgütsel sinizm, sosyal zeka, çalışan performansı, işten ayrılma niyeti, organizational cynicism, social intelligence, employee performance, intention to leave
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Diktaş, Gülay (2018). Örgütsel sinizm ve sosyal zekânın çalışan performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: İstanbul’daki reklam ajansı çalışanlarına yönelik bir araştırma. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.