Covid-19 mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerileri

Küçük Resim Yok

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Aralık 2019’da Çin’de ortaya çıkan Yeni Koronavirüs Hastalığı (Covid-19), tüm dünyaya hızla yayılmış, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 11 Mart 2020 tarihinde pandemi olarak ilan edilmiştir. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sosyal ve ekonomik hayatı durma noktasına getiren Covid-19 salgını, yaşam tarzı, iş yapış şekilleri ve alışkanlıklarımızı ciddi oranda değiştirmiştir (Telli Yamamoto, Altun, 2020). Alınan tedbirler ile birlikte öncelikli olarak riskli görünen eğitim kurumlarında ve alışveriş merkezleri, toplu ulaşım araçları, sosyal mekânlar başta olmak üzere çeşitli kısıtlamalar ve yeni uygulamalar getirilmiş, eğitimde uzaktan eğitim, iş hayatında ise evde çalışma modeli hızlı bir şekilde devreye alınmıştır. Bu tedbirlerden ve getirilen uygulamalardan belki de en önemlilerinden birisi yaygın öğretimden, uzaktan eğitime geçilmesi olmuştur. Yükseköğretim kurumlarında öncelikle eğitim-öğretim, akademik değişim programları, sosyal ve kültürel faaliyetler, spor müsabakaları vb. çeşitli kapsamdaki, akademik veya idari personel ya da öğrenci katılımlı bütün yurtdışı faaliyetleri ikinci duyuruya kadar iptal edilmiş (sağlık, öğretmenlik, fen ve mühendislik programlarından staj, intörnlük ve uygulamalı eğitimleri dahil), 23 Mart 2020 tarihinden sonra ise tüm üniversitelerde uzaktan eğitime geçilmiştir. YÖK bu kapsamda üniversiteleri ve öğrencileri desteklemek amaçlı 2 “YÖK Dersleri Platformu” nu da faaliyete geçirmiştir. Yapılan ek düzenlemelerle dijital ortamda yapılamayacak derslerin yaz okulunda telafi edilmesine, sınavlarda ödev ve proje yöntemlerinin kullanılabilmesine, önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrencilerin talep etmeleri halinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde kayıtlarını dondurabilmesine; tez savunma ve yeterlik sınavlarının ise denetlenebilir olma ve “kayıt altına alınmak şartıyla" video konferans gibi dijital imkanlar ile yapılabilmesine olanak sağlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Covid-19 mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerileri

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kalaç, M. Ö., Telli, G. ve Erönal, Y. Covid-19 mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerileri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2020.