Covid-19 mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerileri

dc.authorid0000-0002-3995-1271en_US
dc.authorid0000-0002-8238-3185en_US
dc.authorid0000-0003-0477-9253en_US
dc.contributor.authorKalaç, Mustafa Özhan
dc.contributor.authorErönal, Yeşim
dc.date.accessioned2024-07-12T20:52:21Z
dc.date.available2024-07-12T20:52:21Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractAralık 2019’da Çin’de ortaya çıkan Yeni Koronavirüs Hastalığı (Covid-19), tüm dünyaya hızla yayılmış, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 11 Mart 2020 tarihinde pandemi olarak ilan edilmiştir. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sosyal ve ekonomik hayatı durma noktasına getiren Covid-19 salgını, yaşam tarzı, iş yapış şekilleri ve alışkanlıklarımızı ciddi oranda değiştirmiştir (Telli Yamamoto, Altun, 2020). Alınan tedbirler ile birlikte öncelikli olarak riskli görünen eğitim kurumlarında ve alışveriş merkezleri, toplu ulaşım araçları, sosyal mekânlar başta olmak üzere çeşitli kısıtlamalar ve yeni uygulamalar getirilmiş, eğitimde uzaktan eğitim, iş hayatında ise evde çalışma modeli hızlı bir şekilde devreye alınmıştır. Bu tedbirlerden ve getirilen uygulamalardan belki de en önemlilerinden birisi yaygın öğretimden, uzaktan eğitime geçilmesi olmuştur. Yükseköğretim kurumlarında öncelikle eğitim-öğretim, akademik değişim programları, sosyal ve kültürel faaliyetler, spor müsabakaları vb. çeşitli kapsamdaki, akademik veya idari personel ya da öğrenci katılımlı bütün yurtdışı faaliyetleri ikinci duyuruya kadar iptal edilmiş (sağlık, öğretmenlik, fen ve mühendislik programlarından staj, intörnlük ve uygulamalı eğitimleri dahil), 23 Mart 2020 tarihinden sonra ise tüm üniversitelerde uzaktan eğitime geçilmiştir. YÖK bu kapsamda üniversiteleri ve öğrencileri desteklemek amaçlı 2 “YÖK Dersleri Platformu” nu da faaliyete geçirmiştir. Yapılan ek düzenlemelerle dijital ortamda yapılamayacak derslerin yaz okulunda telafi edilmesine, sınavlarda ödev ve proje yöntemlerinin kullanılabilmesine, önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrencilerin talep etmeleri halinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde kayıtlarını dondurabilmesine; tez savunma ve yeterlik sınavlarının ise denetlenebilir olma ve “kayıt altına alınmak şartıyla" video konferans gibi dijital imkanlar ile yapılabilmesine olanak sağlanmıştır.en_US
dc.identifier.citationKalaç, M. Ö., Telli, G. ve Erönal, Y. Covid-19 mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerileri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2020.en_US
dc.identifier.isbn978-975-8628-84-1
dc.identifier.urihttps://www.engelsizbilisim.org/wp-content/uploads/COV%C4%B0D-19-M%C3%9CCADELES%C4%B0-KAPSAMINDA-UZAKTAN-E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M-S%C3%9CREC%C4%B0NDE-ENGELL%C4%B0-%C3%96%C4%9ERENC%C4%B0LER%C4%B0N-DURUMU.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2549
dc.institutionauthorTelli, Gonca
dc.language.isotren_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofCovid-19 mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerilerien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05251
dc.titleCovid-19 mücadelesi kapsamında uzaktan eğitim sürecinde engelli öğrencilerin durumu sorunlar ve çözüm önerilerien_US
dc.typeBook
dspace.entity.typePublication

Dosyalar