Fen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamaları

dc.contributor.authorÇavaş, Bülent
dc.contributor.authorPekmez, Esin
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:37Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:37Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractKavram haritaları, diğer ismiyle bilişsel haritalar, kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkilerin uzaysal biçimde gösterimini sağlayan görsel grafik düzenleyicileridir. Kavram haritaları fen eğitiminde kavram yanılgılarının belirlenmesinde (1), okunan bilgilerin organize edilmesinde (2,3). işbirlikli öğrenmeye farklı bir uygulama yaklaşımı konusunda (4). konuların özetlenmesinde öğrencilerin değerlendirilmesinde, kompleks vapıların düzenlenmesinde (Uzun metinler, hypermedia, Web sayfaları vs.). yeni bilgIilerin entegrasyonu gibi değişik amaçlara yönelik olarak kullanılmaktadır. Son yıllarda yapılan araştırmalar görse| duyu organlarının kullanıldığı eğitim sistemlerinin en iyi eğitim metodları olduğu göstermektedir. lnspiration programı öğretmenlerin ve öğrencilerin fikirlerini geliştirmelerinde ve düşüncelerini organize etmede yarayan görsel bir öğrenme aracıdır. Program içerdiği şema sayesinde kavram haritalarının kavram ağlarının ve diğer grafiksel düzenlemelerin kolayca yapılmasını sağlar. Bu çalışmada Inspiration programının kullanımı konusunda bilgi verilmesinin yanısıra Fen Bilgisi Eğitimi üzerinde örnek uygulamaları yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractConcept maps, also known as cognitive maps, make use of figures, lines arrows and spatial configurations to show how content ideas and concepts are organised and related. Concept maps are used in science education to identfy the pupils misconceptions (1). to organise the knowledge (2,3). to teach collobaratively (4). to summarise the concepts to evaluate pupils to organise the complex structures like long text or web pages, to entegrate new knowledge. Research done in recent years has shown that visuallearning is one of the best methods for teaching and learning. INSPIRATION is a powerful visual learning tool that inspires students are teachers to develop ideas and organize thinking. Inspiration's intgrated diagramming views work together to help students comprehend concepts and information. In this study ınspiration software, powerful visual learning tool has been examined for science education and the results on teacher practices will be given.en_US
dc.identifier.citationÇavaş, B., Pekmez, E. (2001). Fen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamaları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (200-204 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage204en_US
dc.identifier.startpage200en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5134
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05937
dc.subjectlnspiration yazılımıen_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectKavram haritalarıen_US
dc.subjectInspiration softwareen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectConcept mappingen_US
dc.titleFen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamalarıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar