Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi dönem (3-6 yaş) çocuklarının sosyal duygusal gelişimine etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırma farklı anne baba tutumlarının okul öncesi dönem çocuklarının sosyal duygusal gelişimine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim almakta olan 3-6 yaş grubu çocuklarının sosyal duygusal gelişimi üzerinde etkileri incelenmiştir. Yöntem: Araştırmanın örneklemini Kocaeli ilinin İzmit ilçesindeki okul öncesi kuruma devam eden 3-6 yaş grubu çocuklar ve velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini ise Kocaeli ilinde özel ve devlet okul öncesi kuruma devam eden 3-6 yaş grubu çocuklar ve velileri oluşturmaktadır. Çalışmalar seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Nicel araştırma deseni altında tarama araştırması yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak anne babalara Ayşe Günalp ‘ın geliştirdiği Beş Dereceli ATBÖ (Anne Baba Tutumları Belirleme Ölçeği), çocukların sosyal duygusal gelişimlerini ölçmek için ise okul öncesi kurumlarda çalışan öğretmenler tarafından Okul Öncesi Çocuklar İçin Psiko-Sosyal Davranışlar Ölçeği doldurulmuştur. Okul Öncesi Çocuklar İçin Psiko-Sosyal Davranışlar Ölçeği 2 öğretmene, Beş Dereceli ATBÖ (Anne Baba Tutumları Belirleme Ölçeği) 25 veliye uygulanmıştır. Okul Öncesi Çocuklar İçin Psiko-Sosyal Davranışlar Ölçeğinden elde edilen bilgilerle farklı anne baba tutumlarının çocukların sosyal duygusal gelişimi üzerindeki etkisi belirlenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Anne baba tutumları, Sosyal duygusal gelişim

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Temel, C., Sarı, S. ve Genç, S. (2019). Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi dönem (3-6 yaş) çocuklarının sosyal duygusal gelişimine etkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.