Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi dönem (3-6 yaş) çocuklarının sosyal duygusal gelişimine etkisi
dc.contributor.author | Temel, Cemre | |
dc.contributor.author | Sarı, Senem | |
dc.contributor.author | Genç, Sinemnur | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:31:55Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:31:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma farklı anne baba tutumlarının okul öncesi dönem çocuklarının sosyal duygusal gelişimine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim almakta olan 3-6 yaş grubu çocuklarının sosyal duygusal gelişimi üzerinde etkileri incelenmiştir. Yöntem: Araştırmanın örneklemini Kocaeli ilinin İzmit ilçesindeki okul öncesi kuruma devam eden 3-6 yaş grubu çocuklar ve velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini ise Kocaeli ilinde özel ve devlet okul öncesi kuruma devam eden 3-6 yaş grubu çocuklar ve velileri oluşturmaktadır. Çalışmalar seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Nicel araştırma deseni altında tarama araştırması yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak anne babalara Ayşe Günalp ‘ın geliştirdiği Beş Dereceli ATBÖ (Anne Baba Tutumları Belirleme Ölçeği), çocukların sosyal duygusal gelişimlerini ölçmek için ise okul öncesi kurumlarda çalışan öğretmenler tarafından Okul Öncesi Çocuklar İçin Psiko-Sosyal Davranışlar Ölçeği doldurulmuştur. Okul Öncesi Çocuklar İçin Psiko-Sosyal Davranışlar Ölçeği 2 öğretmene, Beş Dereceli ATBÖ (Anne Baba Tutumları Belirleme Ölçeği) 25 veliye uygulanmıştır. Okul Öncesi Çocuklar İçin Psiko-Sosyal Davranışlar Ölçeğinden elde edilen bilgilerle farklı anne baba tutumlarının çocukların sosyal duygusal gelişimi üzerindeki etkisi belirlenmiştir. | en_US |
dc.identifier.citation | Temel, C., Sarı, S. ve Genç, S. (2019). Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi dönem (3-6 yaş) çocuklarının sosyal duygusal gelişimine etkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/642 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06111 | |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | en_US |
dc.subject | Anne baba tutumları | en_US |
dc.subject | Sosyal duygusal gelişim | en_US |
dc.title | Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi dönem (3-6 yaş) çocuklarının sosyal duygusal gelişimine etkisi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |