Güçlü başlangıç sosyal duygusal öğrenme programı’nın 5 yaş çocuklarının duygusal gelişimleri üzerine etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2016

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Platform and Workflow by OJS/PKP

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmada, Güçlü Başlangıç Sosyal Duygusal Öğrenme Programı’nın okul öncesi eğitime devam eden beş yaş çocuklarının duygusal gelişimleri üzerine etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, öntestsontest kontrol gruplu deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu beş yaş grubundaki 20 deney grubu, 20 kontrol grubu olmak üzere toplam 40 çocuk oluşturmuştur. Deney grubundaki çocuklara okul öncesi eğitim programlarına ek olarak oniki hafta süreyle haftada bir kez Güçlü Başlangıç Sosyal Duygusal Öğrenme Programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki çocuklar ise okullarında uygulanan okul öncesi eğitim programına devam etmişlerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Çocukların Duygusal Becerilerinin Değerlendirilmesi Testi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Mann Whitney U-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Friedman Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki çocukların duygusal beceri puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde farklılık olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, Güçlü Başlangıç Sosyal Duygusal Öğrenme Programı’nın beş yaş çocuklarının duygusal gelişimleri üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.
In this study, it is aimed to determine the effectiveness of the Strong Start Social Emotional Learning Program on emotional development of the five-year-old children attending at preschool institutions. The study is conducted with pre-test and post-test control grouped experimental design. The study group consists of 40 five-year-old children attending at the two pre-school groups. Half of participants are attained to one control group and to one experimental group. Strong Start Social Emotional learning program is taught to children in experimental group once a week for 12 weeks in addition to their curriculum. Children in the control group continue to study their preschool education program. In the study, Personal Information Form, the Scale of Assessment of Children’s Emotion Skills (ACES) were employed as data gathering instruments. In statistical data analysis, Mann Whitney U-Test, Wilcoxon Signed Rank Test, and Friedman Test are used.The results indicate that there is a statistically significant difference between the experiment and control group regarding their scores on emotional skills. Depending on the results obtained, it is concluded that Strong Start Social Emotional Learning Program has a positive effect on the emotional development of five-year-old children.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sosyal duygusal öğrenme, Sosyal duygusal öğrenme programı, Duygusal gelişim, Social emotional learning, Social emotional learning program, Emotional development

Kaynak

International Journal of Human Sciences

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

13

Sayı

1

Künye

Özdemir Beceren, B. ve Zembat, R. (2016). Güçlü başlangıç sosyal duygusal öğrenme programı’nın 5 yaş çocuklarının duygusal gelişimleri üzerine etkisi / The effect of strong start social emotional learning program on social and emotional development of five-year-old children. International Journal of Human Scienses. 13(1), s. 1003-1016.