English language portfolio: A fallacy or a reality?

dc.authorid0000-0001-7458-4684en_US
dc.contributor.authorKavanoz, Suzan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:36:47Z
dc.date.available2024-07-12T21:36:47Z
dc.date.issued2004en_US
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.description.abstractIn the process of Turkey's nomination for full membership to European Union. the education system is undergoing educational reforms and restructuring. The importance of a foreign language is reflected in the targets initiated by the National Ministry of Education. The basic principles underlying the improvment of the English program are learner-centeredness, learner autonomy and the introduction of a new instrument called European Languagc Portfolio (ELP). This paper attempts to explore English language teachers' beliefs, assumptions and knowledge about ELP and it seeks to find out how teachers feel the ELP will affect their practices. A comparative case study was carried out with teachers in one public and one private school at primary level to this end. The results of the data revealed that public school teachers had no idea what an ELP was whereas the teachers at private school knew only a little about it.en_US
dc.description.abstractTürkiye'nin Avrupa Birliği'ne tam üyelik süreci kapsamında Türk eğitim sisteminde bazı reformlara ve yeniden yapılanmalar gidilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı'nın ele aldığı konulardan bir tanesi yabancı dil öğretiminin iyileştirilmesidir. İngilizce programlarının iyileştirilmesi için belirlenen ilkeler öğrenen odaklılık, öğrenen özerkliği ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası adı verilen yeni bir aracın kullanılmasıdır. Bu makalede İngilizce öğretmenlerinin Avrupa Dil Gelişim dosyası ile ilgili inanç, görüş ve bilgileri araştırılması amaçlanmıştır. İlköğretim düzeyinde bir devlet okulunda ve bir özel okulda çalışan İngilizce öğretmenleri ile karşılaştırmalı bir durum çalışması yapılmıştır. Araştırma sırasında elde edilen verileri çözümlenmesi sonucunda devlet okulunda görev yapmakta olan öğretmenlerin Avrupa Dil Gelişim Dosyası ile ilgili herhangi bir bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Özel okulda çalışan öğretmenlerse bu araçla ilgili çok az bilgiye sahiptir.en_US
dc.identifier.citationKavanoz, S. (2004). English language portfolio: A fallacy or a reality? / Avrupa dil gelişim dosyası: Bir aldatmaca mı, yoksa bir geçeklik mi ? Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 1(2), s. 63-78.en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6650
dc.identifier.volume1en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofFen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY00950
dc.subjectBeliefen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectchangeen_US
dc.subjectEuropean Language Portfolioen_US
dc.subjectSelf assessmenten_US
dc.subjectİnançen_US
dc.subjectYeniliken_US
dc.subjectDeğişimen_US
dc.subjectAvrupa Dil Gelişim Dosyasıen_US
dc.subjectÖz-değerlendirmeen_US
dc.titleEnglish language portfolio: A fallacy or a reality?en_US
dc.title.alternativeAvrupa dil gelişim dosyası: Bir aldatmaca mı, yoksa bir geçeklik mi ?en_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar