Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oynama Eğilimlerinin Öğretmenlerinin Eğlence Eğilimleri ve Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Oynama eğilimi çocukların bulundukları ortamı kendilerine eğlenceli ve keyifli kılacak şekildedönüştürebilme özelliği olarak tanımlanmaktadır. Eğlence eğilimi terimi ise tıpkı oyun oynamaeğilimi gibi kişiliği tanımlayan bir terim olmakla birlikte yetişkin kişiliği için kullanılmaktadır.Okul öncesi dönem çocuklarının ve öğretmenlerinin bu kişilik özelliklerinin incelenmesi önemligörülmektedir. Araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının oynama eğilimlerininöğretmenlerinin eğlence eğilimleri açısından değerlendirilmesidir. Ayrıca çocukların oynamaeğilimlerinin demografik özelliklerine (cinsiyet ve yaş) göre farklılaşıp farklılaşmadığınınincelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ileyürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul’daki okul öncesi eğitim kurumlarına devameden beş-altı yaş grubu 122 çocuk ve bu çocukların yedi öğretmeninden oluşmaktadır. Veritoplama aracı olarak “Çocuklar için Oynama Eğilimi Ölçeği” ve “Yetişkin Eğlence Eğilimi Ölçeği”kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi dönem çocuklarının oynama eğilimleri veöğretmenlerin eğlence eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu; oynama eğilimi açısından kız veerkek çocuklar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; beş yaş grubu çocukların oynamaeğilimlerinin, altı yaş grubu çocuklardan anlamlı olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Çocukların oynama eğilimlerinin, öğretmenlerinin eğlence eğilimi düzeylerine göre farklılaştığısonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre eğlence eğilimi çok yüksek, yüksek ve orta düzeyde olanöğretmenlerin çocuklarının oynama eğilimleri, eğlence eğilimi düşük düzeyde olan öğretmenlerinçocuklarından anlamlı olarak daha yüksektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

22

Sayı

2

Künye