Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oynama Eğilimlerinin Öğretmenlerinin Eğlence Eğilimleri ve Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorZembat, Rengin
dc.contributor.authorYılmaz, Hilal
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.issued2020en_US
dc.description.abstractOynama eğilimi çocukların bulundukları ortamı kendilerine eğlenceli ve keyifli kılacak şekildedönüştürebilme özelliği olarak tanımlanmaktadır. Eğlence eğilimi terimi ise tıpkı oyun oynamaeğilimi gibi kişiliği tanımlayan bir terim olmakla birlikte yetişkin kişiliği için kullanılmaktadır.Okul öncesi dönem çocuklarının ve öğretmenlerinin bu kişilik özelliklerinin incelenmesi önemligörülmektedir. Araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının oynama eğilimlerininöğretmenlerinin eğlence eğilimleri açısından değerlendirilmesidir. Ayrıca çocukların oynamaeğilimlerinin demografik özelliklerine (cinsiyet ve yaş) göre farklılaşıp farklılaşmadığınınincelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ileyürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul’daki okul öncesi eğitim kurumlarına devameden beş-altı yaş grubu 122 çocuk ve bu çocukların yedi öğretmeninden oluşmaktadır. Veritoplama aracı olarak “Çocuklar için Oynama Eğilimi Ölçeği” ve “Yetişkin Eğlence Eğilimi Ölçeği”kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi dönem çocuklarının oynama eğilimleri veöğretmenlerin eğlence eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu; oynama eğilimi açısından kız veerkek çocuklar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; beş yaş grubu çocukların oynamaeğilimlerinin, altı yaş grubu çocuklardan anlamlı olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Çocukların oynama eğilimlerinin, öğretmenlerinin eğlence eğilimi düzeylerine göre farklılaştığısonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre eğlence eğilimi çok yüksek, yüksek ve orta düzeyde olanöğretmenlerin çocuklarının oynama eğilimleri, eğlence eğilimi düşük düzeyde olan öğretmenlerinçocuklarından anlamlı olarak daha yüksektir.en_US
dc.identifier.doi10.17556/erziefd.640327
dc.identifier.endpage446en_US
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage431en_US
dc.identifier.trdizinid388507en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17556/erziefd.640327
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/388507
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9610
dc.identifier.volume22en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04906
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocuklarının Oynama Eğilimlerinin Öğretmenlerinin Eğlence Eğilimleri ve Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar