Gazlar konusu ile ilgili bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının yeterliliklerinin araştırılması

dc.contributor.authorAyas, Alipaşa
dc.contributor.authorKarataş, Faik Özgür
dc.contributor.authorÜnal, Suat
dc.contributor.authorÇalık, Muammer
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:40Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:40Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBilgisayar teknolojik araçlar içerisinde en fazla duyu organına hitap edebilenlerden birisidir. Bilgisayara yönelik öğretim hedeflerinin karşıIanmasının temel koşulu, öğretim ilke ve yöntemlerine uygun nitelikte yazılımların geliştirilip (ya da sağlanıp) uygun şekilde kullanılmasıdır. Bu çalışma, eğitim-öğretim sürecinde kullanılan bilgisayar destekli ders yazılımlarının sahip oldukları nitelikleri tespit etmek ve öğretmenlere basit alternatif programların geliştirilmesi hususunda önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, geniş kapsamlı literatür taraması yapılmış ve KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi'nde bilgisayar ve fen bilimleri öğretimi derslerinin yürütülmesinden sorumlu 8 öğretim üyesi ile yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilerek bir takım ölçütler geliştirilmiştir. Belirlenen bu ölçütIer doğrultusunda evvela piyasada bulunan kimya ile ilgili yazılımlardan ikisinin "gazlar" ünitesi incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Ölçütler doğrultusunda yapılan incelemeler neticesinde, yazılım programlarının öğretimi sürecindeki etkililiği bakımından yeterli oldukları bulunurken. bazı eksikliklerinin de olduğu tespit edilmiştir. Daha sonra öğretmenlere, öğrenmeyi daha kalıcı kılmak ve dersi öğrencinin de aktif katıldığı bir şekilde işlemek için nasıl basit yazılımlar geliştirebilecekleri konusunda öneriIerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractComputers are one of the most useful technological tools which greatly effect students five senses. Basic condition to reach educational objectives by making use of computer is to have quality software. The aim of this study is to identify the quality of Computer Aided Instruction (CAI) software prepared for teaching chemistry. Also developing a simple software to teach a topic related to gasses and suggesting teachers ways to develop such basic software were aimed at. To reach the aim of this study, the related literature was revieved. 8 academicians were interwieved and the unit "gases" was examined in the two commercial software. Therefore a criteria was deveIoped. Taking into consideration the criteria it is determined that the two software are inadequate in terms of effectiveness in instruction. And the last teachers were suggested that they can develop simple software to make learning lasting and also make students active in their learning environment.en_US
dc.identifier.citationAyas, A., Karataş, F., Ünal, S., Çalık, M. (2001). Gazlar konusu ile ilgili bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının yeterliliklerinin araştırılması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (221-228 ss.). İstanbul: Maltepe.en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.identifier.startpage221en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5150
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05953
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.subjectBilgisayar destekli kimya öğretimien_US
dc.subjectYazılım değerlendirmeen_US
dc.subjectEducational technologyen_US
dc.subjectComputer aided chemistry instructionen_US
dc.subjectSoftware evaluationen_US
dc.titleGazlar konusu ile ilgili bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının yeterliliklerinin araştırılmasıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar