Üniversite öğrencilerinin tematik televizyon kanal tercihleri kullanımlar ve doyumlar kuramı-sosyal öğrenme kuramı çerçevesinde Maltepe Üniversitesi'nde bir çalışma / University students' thematic tv channel preferences a survey with in the context of uses and gratifications and social learning theory at Maltepe University
Yükleniyor...
Tarih
2007
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Televizyon yayıncılığının Türkiye'de göstermiş olduğu hızlı gelişim, kapsadığı süreçler bakımından değişimin boyutlarının ortaya çıkarılmasında önemlidir. Kamu yayıncılığında tek kanallı dönem, tek kanaldan çok kanala geçiş, renkli yayın denemeleri, özel yayıncılığa geçişte fiili durum, özel yayıncılık, tematik kanallar, platformlar ve batıdaki gelişmelere hızlı adaptasyon, Türkiye'deki izleyicinin bu süreç içinde televizyon ile olan ilişkisinin çok dinamik olduğunu göstermektedir. Bu gelişmelerle birlikte bakıldığında, Türkiye'deki genç izler kitle üzerinden tematik televizyon kanallarının tüketim olgusu ile ilgili olarak nasıl şekillendiği ve sosyal öğrenme kuramı ile kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde nasıl kendini gösterdiğini ele alarak incelemek ve yorumlamak amaçlanmıştır. Tüketim ağı içerisinde özel bir önemi ve yeri olan genç kitle, özellikle üniversite öğrencileri bu beğeninin ölçülmesi açısından dikkate alınmaya değer bir gruptur. Türkiye'deki genç nüfusun oranı dikkate alındığında, "onlara" seslenmede başarılı olmanın değeri anlaşılmaktadır.
It is important to uncover the dimensions of change in the process and the progress of broadcasting in Turkey. The change from publicunique broadcasting to commercialmultiple broadcasting, colored broadcasting, thematic broadcasting, digital platforms and the adaptation to the rapid changes in Europe, point the dynamic relations between the spectators and television. Through this process it is important to see how the thematic television channels effect the consumption choises of the spectators by analysing and interpreting the change with the theories of social learning and uses and gratifications. The distinction of university youth which is an important group in the consumption networks, gives an important area to survey. If the ratio of the youth population of Turkey is considered, it can easily be seen that how important is to find out their needs and expectations and to meet them.
It is important to uncover the dimensions of change in the process and the progress of broadcasting in Turkey. The change from publicunique broadcasting to commercialmultiple broadcasting, colored broadcasting, thematic broadcasting, digital platforms and the adaptation to the rapid changes in Europe, point the dynamic relations between the spectators and television. Through this process it is important to see how the thematic television channels effect the consumption choises of the spectators by analysing and interpreting the change with the theories of social learning and uses and gratifications. The distinction of university youth which is an important group in the consumption networks, gives an important area to survey. If the ratio of the youth population of Turkey is considered, it can easily be seen that how important is to find out their needs and expectations and to meet them.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kamu Yayıncılığı, Özel Yayıncılık, Tematik Televizyon, Tematik Kanallar, Sosyal Öğrenme Kuramı, Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı, Public Broadcasting, Private Broadcasting, Thematic Television, Thematic Channels, Social Learning Theory, Uses And Gratifications Theory
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kırhan, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin tematik televizyon kanal tercihleri kullanımlar ve doyumlar kuramı-sosyal öğrenme kuramı çerçevesinde Maltepe Üniversitesi'nde bir çalışma / University students' thematic tv channel preferences a survey with in the context of uses and gratifications and social learning theory at Maltepe University (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.