Şehir Markalaşmasında Sosyal Medya Kullanımının Yeri ve Önemi

Küçük Resim Yok

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Rekabetin ön planda olduğu günümüz dünyasında uzun vadeli bir yatırım aracı olarak markahaline gelebilmek şehirler için de oldukça önemlidir. Kullanıcı sayısı her geçen gün artansosyal medya platformları ise farklı coğrafyalardaki geniş kitlelere ulaşmayı ve yürütülençalışmaların geri dönüşünü ölçümlemeyi kolaylaştırması bakımından markalaşma sürecindeşehirlere bazı fırsatlar sunmaktadır. Araştırmanın amacı, kültür ve turizm müdürlüklerininsosyal medya kullanım stratejilerini şehir markalaşması bağlamında ortaya koyabilmektir.Bu kapsamda ilk olarak il kültür ve turizm müdürlüklerinde görev yapan uzmanlarlagörüşülmüştür. Katılımcıların sosyal medya uygulamalarına ilişkin gerek kişisel görüşlerigerekse yürütülen kurumsal uygulamalar hakkında veri toplanarak nitel bir araştırmayapılmıştır. İkinci aşamada ise müdürlüklerin sosyal medya hesapları ve yaptıklarıpaylaşımlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve elde edilen bulgular yüz yüzegörüşmelerden elde edilenler ile karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, sosyal medyanın turizmsektörü için giderek artan önemi hakkında katılımcıların bilinç sahibi oldukları ancak bubilincin kurumsal uygulamalar ile örtüşmediği, kurumların sosyal medya ile ilgili ortak biranlayışa ve aksiyon bütünlüğüne sahip olmadıkları ve sosyal medyayı etkin bir biçimdekullanmadıkları görülmüştür.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Journal of Tourism and Gastronomy Studies

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

8

Sayı

2

Künye