Siyasal Reklamcılık Retoriği: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde Sosyal Medyada Yayınlanan Reklamların İçerik Analizi
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Siyasal reklamcılığın ortaya çıktığı günden bugüne kadar seçmenleri iknayayönelik yapılan çalışmalar teknolojik gelişmelerle birlikte değişime uğramıştır. Heralanda olduğu gibi siyasal reklamcılık alanında da son seçimlerde oldukça sık kullanılandijital medya kanalları, aday partiler açısından birçok avantajı da beraberinde getirmiştir.Siyasal reklamcılık için önemli bir reklam ortamı sağlayan dijital medyada seçmeneyönelik verilen mesajların içeriği, siyasal reklamların amacına ulaşması açısından oldukçaönemlidir. Özellikle 16 Nisan’da yapılan referandum sonucunda başkanlık sisteminin kabuledilmesiyle birlikte bireysel seçim çalışmalarının önemi de artmıştır. Bunun sonucunda dasiyasal alanda yaşanan yoğun rekabet ortamında siyasal reklamcılığın etkinliğini arttırmakve seçmeni oy vermeye ikna etmek adaylar için biraz daha zorlaşmıştır. Bu durum reklamıntemel amacını oluşturan ve geçmişte de insan ilişkileri ve hukukta olduğu gibi siyasetalnında da kullanılan “retorik” ve “ikna” kavramlarını gu?ndeme getirmiştir. Bu çalışmada,2014 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adayların, Facebook ve Twitter’da yayınlananreklamların, retorik disiplini içerisinde retorik türler ve ikna kanıtları açısından incelenmesiamaçlanmıştır
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
0
Sayı
47