Siyasal Reklamcılık Retoriği: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde Sosyal Medyada Yayınlanan Reklamların İçerik Analizi

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Siyasal reklamcılığın ortaya çıktığı günden bugüne kadar seçmenleri iknayayönelik yapılan çalışmalar teknolojik gelişmelerle birlikte değişime uğramıştır. Heralanda olduğu gibi siyasal reklamcılık alanında da son seçimlerde oldukça sık kullanılandijital medya kanalları, aday partiler açısından birçok avantajı da beraberinde getirmiştir.Siyasal reklamcılık için önemli bir reklam ortamı sağlayan dijital medyada seçmeneyönelik verilen mesajların içeriği, siyasal reklamların amacına ulaşması açısından oldukçaönemlidir. Özellikle 16 Nisan’da yapılan referandum sonucunda başkanlık sisteminin kabuledilmesiyle birlikte bireysel seçim çalışmalarının önemi de artmıştır. Bunun sonucunda dasiyasal alanda yaşanan yoğun rekabet ortamında siyasal reklamcılığın etkinliğini arttırmakve seçmeni oy vermeye ikna etmek adaylar için biraz daha zorlaşmıştır. Bu durum reklamıntemel amacını oluşturan ve geçmişte de insan ilişkileri ve hukukta olduğu gibi siyasetalnında da kullanılan “retorik” ve “ikna” kavramlarını gu?ndeme getirmiştir. Bu çalışmada,2014 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adayların, Facebook ve Twitter’da yayınlananreklamların, retorik disiplini içerisinde retorik türler ve ikna kanıtları açısından incelenmesiamaçlanmıştır

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

0

Sayı

47

Künye