Siyasal Reklamcılık Retoriği: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde Sosyal Medyada Yayınlanan Reklamların İçerik Analizi

dc.contributor.authorÇodur, Gökben
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:04Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:04Z
dc.date.issued2018en_US
dc.description.abstractSiyasal reklamcılığın ortaya çıktığı günden bugüne kadar seçmenleri iknayayönelik yapılan çalışmalar teknolojik gelişmelerle birlikte değişime uğramıştır. Heralanda olduğu gibi siyasal reklamcılık alanında da son seçimlerde oldukça sık kullanılandijital medya kanalları, aday partiler açısından birçok avantajı da beraberinde getirmiştir.Siyasal reklamcılık için önemli bir reklam ortamı sağlayan dijital medyada seçmeneyönelik verilen mesajların içeriği, siyasal reklamların amacına ulaşması açısından oldukçaönemlidir. Özellikle 16 Nisan’da yapılan referandum sonucunda başkanlık sisteminin kabuledilmesiyle birlikte bireysel seçim çalışmalarının önemi de artmıştır. Bunun sonucunda dasiyasal alanda yaşanan yoğun rekabet ortamında siyasal reklamcılığın etkinliğini arttırmakve seçmeni oy vermeye ikna etmek adaylar için biraz daha zorlaşmıştır. Bu durum reklamıntemel amacını oluşturan ve geçmişte de insan ilişkileri ve hukukta olduğu gibi siyasetalnında da kullanılan “retorik” ve “ikna” kavramlarını gu?ndeme getirmiştir. Bu çalışmada,2014 cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adayların, Facebook ve Twitter’da yayınlananreklamların, retorik disiplini içerisinde retorik türler ve ikna kanıtları açısından incelenmesiamaçlanmıştıren_US
dc.identifier.endpage565en_US
dc.identifier.issn2147-4524
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage547en_US
dc.identifier.trdizinid328885en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/328885
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9482
dc.identifier.volume0en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİletişim Kuram ve Araştırma Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04752
dc.titleSiyasal Reklamcılık Retoriği: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde Sosyal Medyada Yayınlanan Reklamların İçerik Analizien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar