Fizik dersinde bilgisayar kullanımı: bir simülasyon yazılımıyla bilgisayar ders geliştirilmesi

dc.contributor.authorAltın, Kamil
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:30Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:30Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışmada, yurt dışında üretilen fakat Türkçeye uyumlu kullanılabilen bir fizik laboratuvar yazılımı kullanılarak fizik dersinin bir konusu geIiştirilmiştir. Simulasyon yazılımı, gerçek bir laboratuvarda bulunan deney araçlarını, bunların ideallerini (teorikte derste kullanılan araçları) bir arada bulundurmaktadır. Ögretmen kendi yeteneklerini kuIlanarak teorik bilgilerin deneylerini burada tasarlamakta, sorularını ve dersi işleme şeklini planlamaktadır. Çalışmada Fizik dersi Geometrik Optik konusu (Yansıma, Kırılma, Mercekler, Aynalar, Renkler) ele alınarak bir ders geliştirilmiştir. Geliştirilen ders programıyla hem Bilgisayar Destekli Fizik Eğitimi için bir örnek oluşturulmuş, hem de kullanılan simulasyon yazılımı tanıtılmıştır. Simulasyon oldukça etkileşime açık ve dersin geliştirilmesi tamamen kullanıcıya ait olması nedeniyle bu alanda kaliteli yazılımlar arasında yer almaktadır. Çalışmanın sonunda; Bilgisayar Destekli Eğitimle (BDE) ilgili tavsiyelerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, a subject of physics course was improved by using a physics simulation software which was produced in English but it is compatible in Turkish. The simulation software has the property of real optics labratory experimental tools and ideal ones (generally used in book and lessons) A physics teacher can project experiments and can play his/her lesson by using this software easily. In this work geometric optics subjects, such as reflection and refraction of light lenses, mirrors, colours were taken in consideration. In this wayI tried to show an example of Computer Assisted Instruction (CAI) and to give information about the properties of simulation software. Explorer 3.0 Physics Geometric Optics. The simulation software is suitable for interactive works. Therefore it is one example of high level of quality softwares.en_US
dc.identifier.citationAltın, K. (2001). Fizik dersinde bilgisayar kullanımı: bir simülasyon yazılımıyla bilgisayar ders geliştirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde ( 242-247 ss.). İstanbul: Maltepe üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage247en_US
dc.identifier.startpage242en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5115
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05918
dc.subjectFizik eğitimien_US
dc.subjectBilgisayar destekli eğitimen_US
dc.subjectPhysics educationen_US
dc.subjectComputer assisted instructionen_US
dc.subjectSimulation softwareen_US
dc.subjectSimulasyon yazılımıen_US
dc.titleFizik dersinde bilgisayar kullanımı: bir simülasyon yazılımıyla bilgisayar ders geliştirilmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar