Fizik dersinde bilgisayar kullanımı: bir simülasyon yazılımıyla bilgisayar ders geliştirilmesi
dc.contributor.author | Altın, Kamil | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:19:30Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:19:30Z | |
dc.date.issued | 2001 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.description | Tam metin/Full text | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, yurt dışında üretilen fakat Türkçeye uyumlu kullanılabilen bir fizik laboratuvar yazılımı kullanılarak fizik dersinin bir konusu geIiştirilmiştir. Simulasyon yazılımı, gerçek bir laboratuvarda bulunan deney araçlarını, bunların ideallerini (teorikte derste kullanılan araçları) bir arada bulundurmaktadır. Ögretmen kendi yeteneklerini kuIlanarak teorik bilgilerin deneylerini burada tasarlamakta, sorularını ve dersi işleme şeklini planlamaktadır. Çalışmada Fizik dersi Geometrik Optik konusu (Yansıma, Kırılma, Mercekler, Aynalar, Renkler) ele alınarak bir ders geliştirilmiştir. Geliştirilen ders programıyla hem Bilgisayar Destekli Fizik Eğitimi için bir örnek oluşturulmuş, hem de kullanılan simulasyon yazılımı tanıtılmıştır. Simulasyon oldukça etkileşime açık ve dersin geliştirilmesi tamamen kullanıcıya ait olması nedeniyle bu alanda kaliteli yazılımlar arasında yer almaktadır. Çalışmanın sonunda; Bilgisayar Destekli Eğitimle (BDE) ilgili tavsiyelerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, a subject of physics course was improved by using a physics simulation software which was produced in English but it is compatible in Turkish. The simulation software has the property of real optics labratory experimental tools and ideal ones (generally used in book and lessons) A physics teacher can project experiments and can play his/her lesson by using this software easily. In this work geometric optics subjects, such as reflection and refraction of light lenses, mirrors, colours were taken in consideration. In this wayI tried to show an example of Computer Assisted Instruction (CAI) and to give information about the properties of simulation software. Explorer 3.0 Physics Geometric Optics. The simulation software is suitable for interactive works. Therefore it is one example of high level of quality softwares. | en_US |
dc.identifier.citation | Altın, K. (2001). Fizik dersinde bilgisayar kullanımı: bir simülasyon yazılımıyla bilgisayar ders geliştirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde ( 242-247 ss.). İstanbul: Maltepe üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 247 | en_US |
dc.identifier.startpage | 242 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5115 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY05918 | |
dc.subject | Fizik eğitimi | en_US |
dc.subject | Bilgisayar destekli eğitim | en_US |
dc.subject | Physics education | en_US |
dc.subject | Computer assisted instruction | en_US |
dc.subject | Simulation software | en_US |
dc.subject | Simulasyon yazılımı | en_US |
dc.title | Fizik dersinde bilgisayar kullanımı: bir simülasyon yazılımıyla bilgisayar ders geliştirilmesi | en_US |
dc.type | Book Part | |
dspace.entity.type | Publication |