Ortaöğretim fizik derslerinde yürütülen proje çalışmalarının değerlendirilmesi

dc.contributor.authorAkdeniz, Ali Rıza
dc.contributor.authorDevecioğlu, Yasemin
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:40Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:40Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractÇağdaş öğrenme kuramları, anlamlı öğrenmede öğrenci katılımlı yaklaşımların kullanılmasını önerir. Bu bağlamda proje çalışmaları; bu kuramların önerdiği etkinliklerin uygulanmasına fırsat veren yaklaşımlardan biri olarak düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı lise fizik derslerinde geliştirilen projeleri öğretmen ve öğrenci gözüyle değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini, Trabzon ilinde dört lisedeki 93 öğrenci ve 8 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri; 93 öğrenci ile anket, 8 öğretmen ve 15 öğrenci iIe mülakat yöntemleriyle elde edilmiştir. Proje çalışmalarına gereken önemin verilmediği. öğretmen ve öğrencilerin proje yürütme becerilerine istenen düzeyde sahip olmadıkları ve okulların amaçlanan nitelikteki projelerin gerçekleştirilebilmesi için gerekli fiziki ortamlardan ve rehber materyallerden yoksun oldukları belirlenmiştir. İstenen düzeyde projelerin geliştirilebilmesi için eğitim fakülteIerine ve okullara yöneIik önerilerle çalışma tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractCurrent teaching teories suggest that student-centred activities help learners to understand the scientific concepts meaningfully. ln this process, science projects can be seen as one of the suggested approach. The purpose of this study is to investigate the projects prepared by high school studens based on the physics teachers' and students' ideas. The samplc of this study consists of 93 high school students and their 8 physics teachers from four different schools Survey conducted with 93 students and interviews carried with 8 physics teachers and 15 students within 93. Data collected from this reasearch indicated that project works are not implemented with the intented manner and students and their teachers do not have required knowledge and skills about how to perapare and implement the projects. One of the other important result of this study is that schools have inadequate material which can be used in projects development process. Recommendations based on the result of this study are made for improving development and implemenation process of physics projects.en_US
dc.identifier.citationAkdeniz, A., Devecioğlu Y. (2001). Ortaöğretim fizik derslerinde yürütülen proje çalışmalarının değerlendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde. (289-296 ss). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage296en_US
dc.identifier.startpage289en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5147
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05950
dc.subjectÖğrenci merkezli etkinlikleren_US
dc.subjectBilimsel süreç becerilerien_US
dc.subjectFizik projelerien_US
dc.subjectStudent-centred activitiesen_US
dc.subjectScience process skillsen_US
dc.subjectPhysics projectsen_US
dc.titleOrtaöğretim fizik derslerinde yürütülen proje çalışmalarının değerlendirilmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar