Relationship between e-commerce and economic growth: a case in Turkey
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
ln this study. relationship between e-commerce and economic growth will be examined. Main focus of this study is to explore the causal relationship between economic growth and e-commerce. lmpacts of e-commerce on economic growth wiIl be measured by the changes in the GDP per capita growth and inflation. Moreover, impacts of economic growth on e-commerce will be examined by change in percentage of e-commerce companies and e-commerce users. ln order to measure relationship between e-commerce and economic growth. primary data will be collected from e-commerce users by mail surveys and face-to-face interviews, in addition, data will be supporled by secondary data published by related institutions for the period of 2005-2015. Data which are related with economıc growth will be gathered by oflicial reports that are published by related institutions for the period of 2005- 2015. Expected result of this study is to demonstrate economic growth drives e-commerce.
Bu çalışmada e-ticaret ve ekonomik büyüme arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın temel odağı ekonomik büyüme ve e-ticaret arasındaki nedensellik ilişkini ortaya koymaktır. E-ticaretin ekonomik büyüme üzerinde olan etkileri kişi başına düşen gayrisafi yurtiçi hasıla büyümesi ve enflasyon değişkenleri ile incelenmiştir. Bahsedilen değişkenlere ek olarak, ekonomik büyümenin e-ticaret üzerindeki etkisi, e-ticaret firmaları ve müşterilerinin yüzdelik değişimi ile incelenmiştir, Ekonomik büyüme ve e-ticaret arasındaki ilişkiyi ölçmek için, e-ticaret kullanıcılarından yüz-yüze görüşme ve anket yolu ile birincil veriler toplanmıştır, Toplanılan veriler ilgili kurumlar tarafından 2005-2015 yılları arasında yayımlanmış ikincil veriler ile desteklenmiştir. Ekonomik büyüme ile ilgili veriler de ilgili kurumlar tarafından yayımlanan resmi raporlar ile elde edilmiştir. Yapılan çakışma ile ekonomik büyümenin e-ticaret üzerindeki nedensellik etkisinin olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır.
Bu çalışmada e-ticaret ve ekonomik büyüme arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın temel odağı ekonomik büyüme ve e-ticaret arasındaki nedensellik ilişkini ortaya koymaktır. E-ticaretin ekonomik büyüme üzerinde olan etkileri kişi başına düşen gayrisafi yurtiçi hasıla büyümesi ve enflasyon değişkenleri ile incelenmiştir. Bahsedilen değişkenlere ek olarak, ekonomik büyümenin e-ticaret üzerindeki etkisi, e-ticaret firmaları ve müşterilerinin yüzdelik değişimi ile incelenmiştir, Ekonomik büyüme ve e-ticaret arasındaki ilişkiyi ölçmek için, e-ticaret kullanıcılarından yüz-yüze görüşme ve anket yolu ile birincil veriler toplanmıştır, Toplanılan veriler ilgili kurumlar tarafından 2005-2015 yılları arasında yayımlanmış ikincil veriler ile desteklenmiştir. Ekonomik büyüme ile ilgili veriler de ilgili kurumlar tarafından yayımlanan resmi raporlar ile elde edilmiştir. Yapılan çakışma ile ekonomik büyümenin e-ticaret üzerindeki nedensellik etkisinin olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
e-commerce, economic growth, GDP per capita, inflation, e-ticaret, ekonomik büyüme, kişi başı GSYH enflasyon
Kaynak
International Business and Management Student Congress 2017
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Acar, P. ve Öztürk, M. G. (2017). Relationship between e-commerce and economic growth: a case in Turkey / E-ticaret ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye örneği. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 69-70.