Relationship between e-commerce and economic growth: a case in Turkey

dc.contributor.authorAcar, Pınar
dc.contributor.authorÖztürk, Melis Gizem
dc.date.accessioned2024-07-12T21:30:16Z
dc.date.available2024-07-12T21:30:16Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractln this study. relationship between e-commerce and economic growth will be examined. Main focus of this study is to explore the causal relationship between economic growth and e-commerce. lmpacts of e-commerce on economic growth wiIl be measured by the changes in the GDP per capita growth and inflation. Moreover, impacts of economic growth on e-commerce will be examined by change in percentage of e-commerce companies and e-commerce users. ln order to measure relationship between e-commerce and economic growth. primary data will be collected from e-commerce users by mail surveys and face-to-face interviews, in addition, data will be supporled by secondary data published by related institutions for the period of 2005-2015. Data which are related with economıc growth will be gathered by oflicial reports that are published by related institutions for the period of 2005- 2015. Expected result of this study is to demonstrate economic growth drives e-commerce.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada e-ticaret ve ekonomik büyüme arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın temel odağı ekonomik büyüme ve e-ticaret arasındaki nedensellik ilişkini ortaya koymaktır. E-ticaretin ekonomik büyüme üzerinde olan etkileri kişi başına düşen gayrisafi yurtiçi hasıla büyümesi ve enflasyon değişkenleri ile incelenmiştir. Bahsedilen değişkenlere ek olarak, ekonomik büyümenin e-ticaret üzerindeki etkisi, e-ticaret firmaları ve müşterilerinin yüzdelik değişimi ile incelenmiştir, Ekonomik büyüme ve e-ticaret arasındaki ilişkiyi ölçmek için, e-ticaret kullanıcılarından yüz-yüze görüşme ve anket yolu ile birincil veriler toplanmıştır, Toplanılan veriler ilgili kurumlar tarafından 2005-2015 yılları arasında yayımlanmış ikincil veriler ile desteklenmiştir. Ekonomik büyüme ile ilgili veriler de ilgili kurumlar tarafından yayımlanan resmi raporlar ile elde edilmiştir. Yapılan çakışma ile ekonomik büyümenin e-ticaret üzerindeki nedensellik etkisinin olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır.en_US
dc.identifier.citationAcar, P. ve Öztürk, M. G. (2017). Relationship between e-commerce and economic growth: a case in Turkey / E-ticaret ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye örneği. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 69-70.en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-90-1
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6102
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Business and Management Student Congress 2017en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY07495
dc.subjecte-commerceen_US
dc.subjecteconomic growthen_US
dc.subjectGDP per capitaen_US
dc.subjectinflationen_US
dc.subjecte-ticareten_US
dc.subjectekonomik büyümeen_US
dc.subjectkişi başı GSYH enflasyonen_US
dc.titleRelationship between e-commerce and economic growth: a case in Turkeyen_US
dc.title.alternativeE-ticaret ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye örneğien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar