İlköğretim 7. sınıf öğrencilerince hal değişimi kavramının anlaşılma seviyelerinin tespiti

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çaIışma fen bilgisi 7. sınıf programında yer alan hal değişimi konusu ile ilgili kavramların anlaşılma seviyelerini ve kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşturulan test ilköğretim 7. sınıflara uygulanarak öğrencilerin "grafik yorumla, maddenin hallerinin grafikle gösterimi, aritmetik sonuç için grafikten yararlanma" becerileri irdelenmiştir. Özellikle suyun hal değişim grafiğinin başka maddelerinki ile karıştırıldığı tespit edilmiş ve öğrencilerin bütün sıvıları su ile özdeşIeştirerek donma, erime, kaynama, buharlaşma, yoğunlaşma gibi kavramları suya göre açıklamaya çalıştıkları görülmüştür. Bu nedenle ilköğretim 7. sınıf fen bilgisi müfredatında yer alan suyun hal değişimi konusunun ders kitaplarındaki uygulanmasında, farklı başka maddelerin hal değişimlerinin grafiksel gösterimlerinin de yer alması gerekmektedir. İlköğretim 7. Sınıf seviyesinde suyun hal değişimi konusu için öğrencilerin bu kavramları öğrenirken diğer maddeleri su ile özdeşleştirip kavram yanılgılarına düşmelerini önleyici bir etkinlik önerilebilir. Bilgisayar desteği sağlanarak excel programı grafik sihirbazı kullanan ve farklı değerlerde donma, erime, kaynama sıcaklıkları için grafikleri çizen bir etkinlik uygulanabilir.
The purpose of this study was to determine misconceptions and level of understanding of the concepts related to "phase changes" taught in 7th grade science classes. "Interpretation of graphs, illustration of phases of the matter using graphs and using graphs for arithmetic results skills of students were investigated by employing a test consisting of open-enden questions to 7th graders. Specifically it was determined that the students were confused the graph of water with graphs of other liquids. The students associated all the liquids with water and tried to explain the concepts "freezing, melting, boling and evaporation" for any liquid just the same as for water. For this reason in application of the unit phase changes which takes place in 7th grade science curriculum, textbooks should contain graphical illustration of various matters as well as water. An activity could be proposed to prevent 7th graders graphs for various freezing, melting and boiling tempurates would be usefull.

Açıklama

Tam metin/Full text

Anahtar Kelimeler

Kavram yanılgısı, Hal değişimi, Misconception, Phase changes

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Çepni, S., Bayraktar, Ş., ve Yeşilyurt, M. (2001). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerince hal değişimi kavramının anlaşılma seviyelerinin tespiti. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (120-125 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.