İlköğretim 7. sınıf öğrencilerince hal değişimi kavramının anlaşılma seviyelerinin tespiti

dc.contributor.authorÇepni, Salih
dc.contributor.authorBayraktar, Şule
dc.contributor.authorYeşilyurt, Mustafa
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çaIışma fen bilgisi 7. sınıf programında yer alan hal değişimi konusu ile ilgili kavramların anlaşılma seviyelerini ve kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşturulan test ilköğretim 7. sınıflara uygulanarak öğrencilerin "grafik yorumla, maddenin hallerinin grafikle gösterimi, aritmetik sonuç için grafikten yararlanma" becerileri irdelenmiştir. Özellikle suyun hal değişim grafiğinin başka maddelerinki ile karıştırıldığı tespit edilmiş ve öğrencilerin bütün sıvıları su ile özdeşIeştirerek donma, erime, kaynama, buharlaşma, yoğunlaşma gibi kavramları suya göre açıklamaya çalıştıkları görülmüştür. Bu nedenle ilköğretim 7. sınıf fen bilgisi müfredatında yer alan suyun hal değişimi konusunun ders kitaplarındaki uygulanmasında, farklı başka maddelerin hal değişimlerinin grafiksel gösterimlerinin de yer alması gerekmektedir. İlköğretim 7. Sınıf seviyesinde suyun hal değişimi konusu için öğrencilerin bu kavramları öğrenirken diğer maddeleri su ile özdeşleştirip kavram yanılgılarına düşmelerini önleyici bir etkinlik önerilebilir. Bilgisayar desteği sağlanarak excel programı grafik sihirbazı kullanan ve farklı değerlerde donma, erime, kaynama sıcaklıkları için grafikleri çizen bir etkinlik uygulanabilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine misconceptions and level of understanding of the concepts related to "phase changes" taught in 7th grade science classes. "Interpretation of graphs, illustration of phases of the matter using graphs and using graphs for arithmetic results skills of students were investigated by employing a test consisting of open-enden questions to 7th graders. Specifically it was determined that the students were confused the graph of water with graphs of other liquids. The students associated all the liquids with water and tried to explain the concepts "freezing, melting, boling and evaporation" for any liquid just the same as for water. For this reason in application of the unit phase changes which takes place in 7th grade science curriculum, textbooks should contain graphical illustration of various matters as well as water. An activity could be proposed to prevent 7th graders graphs for various freezing, melting and boiling tempurates would be usefull.en_US
dc.identifier.citationÇepni, S., Bayraktar, Ş., ve Yeşilyurt, M. (2001). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerince hal değişimi kavramının anlaşılma seviyelerinin tespiti. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (120-125 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.startpage120en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5125
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05928
dc.subjectKavram yanılgısıen_US
dc.subjectHal değişimien_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectPhase changesen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerince hal değişimi kavramının anlaşılma seviyelerinin tespitien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar