İlköğretim öğretmen adaylarının solunum konusunda bütünlüğü sağlama ve ilişki kurma düzeyleri üzerine bir araştırma
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Fen Bilgisinde bir kavramı anlamanın en iyi yolu, o konu üzerinde mümkün olduğunca derinlemesine çalışmak ve diğer konu alanlarıyla bağlantılar kurmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar, yeni ve çağdaş fen bilimleri müfredatlarını araştırma ve geliştirme yoluna gitmişlerdir. Çeşitli bilim dallarının tek ders düzeni içinde birleştirilmesiyle oluşan Fen Programlarına 'Entegre Program' denir. Bu program Fen bilimlerinin kavram ve ilkelerinin bilimsel düşüncenin temeldeki birliğini gösterecek biçimde tanıtılmasını sağlayan fen alanları arasındaki ayılıkların önlenmesini hedef alan fen öğreti yaklaşımıdır. Bu araştırmanın amacı, entegre program kullanılarak verilen eğitimin öğrencilerin kavramları öğrenmesindeki etkisini göstermektir. Bu amaçla yapılan çalışma Marmara Üniversitesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği bölümlerinde gerçekleşmiştir. Araştırmanın örneklemini Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmenliği 3. sınıf öğrencileri: Fen ve Biyoloji Öğretmenliği 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Elde edilen veriler 20 soruluk bilgi testi yolu ile toplanmış ve SPSS programı ile değerlendirilmiştir.
In science education the best way to understand a concept is to study that subject very well and establish relationship with order subjects. In this respect researches did their best to research and develop new and contemporary science education syllabus. 'Integrated Program' is the science programe which consists of the conbination of various sciences. This an approach which aims to unify the concept and principles of scientific thinking and it targets preventing the differences betwwen various fields of science. This research aims to effects to students learning the concepts. It was accomplished by Marmara University science education, Chemistry education, Physics education departments. The samples of the research are taken from 3rd year science and Chemistry students and 4th year Physics and Biology students. The collected data was gathered using a 20 question imformation test and evaluated by SPSS program.
In science education the best way to understand a concept is to study that subject very well and establish relationship with order subjects. In this respect researches did their best to research and develop new and contemporary science education syllabus. 'Integrated Program' is the science programe which consists of the conbination of various sciences. This an approach which aims to unify the concept and principles of scientific thinking and it targets preventing the differences betwwen various fields of science. This research aims to effects to students learning the concepts. It was accomplished by Marmara University science education, Chemistry education, Physics education departments. The samples of the research are taken from 3rd year science and Chemistry students and 4th year Physics and Biology students. The collected data was gathered using a 20 question imformation test and evaluated by SPSS program.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şahin, F., Sağlamer, B. ve Çegiç, E. (2001). İlköğretim öğretmen adaylarının solunum konusunda bütünlüğü sağlama ve ilişki kurma düzeyleri üzerine bir araştırma. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (334-338 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.