Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik inançları ile çocukların sayı hissi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Sayı Hissi; sayı ve işlemleri genel olarak kavrama, sayı ve işlemlerle ilgili uygun stratejiler geliştirme ve esnek biçimde matematiksel muhakeme kurabilme becerisi olarak tanımlanmıştır. Okul öncesi dönemde sayıları anlama ise daha sonraki matematik gelişiminin ön şartı olarak kabul edilmektedir. Bu noktadan hareketle araştırmada; okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik inançları ile çocukların sayı hissi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi dönemde matematik, Matematik eğitimi inancı, Sayı hissi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tıngır, Ö. F., Bakır, H. E., Akbulut, P. ve Manav, T. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik inançları ile çocukların sayı hissi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.