Dijital mecrada haksız rekabet hukuku uygulamaları

dc.authorid0000-0001-7377-1111en_US
dc.contributor.advisorTevetoğlu, Mete
dc.contributor.authorAkın, Mert Kürşat
dc.date.accessioned2024-07-12T22:37:26Z
dc.date.available2024-07-12T22:37:26Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-07en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Özel Hukuk Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractRekabet, teşebbüslerin mal ve hizmet piyasasında birbirlerine karşı üstünlük sağlama yarışıdır. Rekabetin sağlıklı bir şekilde işlemesi için rakiplerin dürüstlük kuralına uygun olarak rekabet etmeleri gerekmektedir. Aksi halde haksız rekabet halleri meydana gelecektir. Teknolojik gelişmelerle birlikte sosyal ve ticari yaşamın hemen hemen tamamı dijital dönüşüm sürecindedir. Yaşanan dijital dönüşüm süreci rekabeti de etkilemektedir. Bu nedenle teşebbüsler mal ve hizmetlerini dijital mecralarda daha fazla pazarlamaya başlamışlardır. Rekabet piyasasındaki bu dönüşüm, klasik haksız rekabet hallerinin dışında, yeni ve daha önce karşılaşılmamış haksız rekabet hallerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Çalışmamızda; geleneksel mecralardan dijital mecralara geçiş süreci, geleneksel haksız rekabet hukukunun dijital dönüşüm karşısında uygulanılabilirliği, dijital mecralarda karşılaşılan haksız rekabet halleri ve bu haksız rekabet ihlalleri karşısında başvurulabilinecek kanun yolları yargı kararları ışığında irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractCompetition is the race of undertakings to gain superiority against each other in the goods and services market. In order for competition to function in a healthy way, the competitors must engage in competitive activities in accordance with the honesty rule. Otherwise, unfair competition will occur. With technological developments, almost all of social and commercial life is in the process of digital transformation. The digital transformation process also affects competition. For this reason, undertakings have begun to market their goods and services more in digital environment. This transformation in the competition market has led to the emergence of new and unprecedented cases of unfair competition, apart from the classical cases of unfair competition. In our study, the transition process from traditional environments to digital environments, the applicability of traditional unfair competition law to digital transformation, the cases of unfair competition encountered in digital environments and the legal remedies that can be applied against these unfair competition violations are examined in the light of judicial decisions.en_US
dc.identifier.citationAkın, M. K. (2023). Dijital mecrada haksız rekabet hukuku uygulamaları / Unfair competition law practices in digital environment. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12598
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2662en_US
dc.subjectRekabeten_US
dc.subjectHaksız rekabeten_US
dc.subjectDijital dönüşümen_US
dc.subjectDijital mecraen_US
dc.subjectDijital mecrada haksız rekabet uygulamalarıen_US
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectUnfair competitionen_US
dc.subjectDigital transformationen_US
dc.subjectDigital environmenten_US
dc.subjectUnfair competition practices in digital environmenten_US
dc.titleDijital mecrada haksız rekabet hukuku uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeUnfair competition law practices in digital environmenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar