‘Bir ışık verin bana’ filmi bağlamında Stanislavski yönteminin tiyatro ve sinema oyunculuğuna yaklaşımı

dc.contributor.advisorYıldız, Selahattin
dc.contributor.authorBayındır Tuna, Handan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:14:13Z
dc.date.available2024-07-12T22:14:13Z
dc.date.issued2018-10en_US
dc.date.submitted2018en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema Sanatta Yeterlik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSinema ve tiyatro sanatının varoluşsal çizgileri, dramatik yapı ekseninde birbiriyle örtüşen benzerlikler taşımalarının yanı sıra uyarlanış veya sahneleme biçimleri bakımından farklı görsel unsurları içinde barındıran farklı sunuş kodları geliştirirler. Tiyatro sanatında olduğu kadar, sinema sanatında da dramatik yapının orijini olan Aristoteles değişmeden kalacaktır. Değişim, dramatik yapıya sadık kalınarak, anlatım biçimlerinin değişkenliğinde üretkenlik gösterecektir. Sinema ve tiyatroda dramatik yapının serüveni ve katettiği yollardaki arayışlar üzerinde durulmuştur. Bu nedenle bir oyunculuk metodu olan Konstantin Stanislavski’nin gerçekçi oyunculuğa bakışındaki değerler gözönüne alınmıştır. Araştırma konumuz olan Harlan Ellison’un ‘Korkunun Bütün Sesleri’ adlı öyküsünden hareketle uyarlanan ‘Bir Işık Verin Bana’ adlı kısa film senaryosu ekseninde gerçekçi oyunculuktaki ‘Rol’ ile ‘oyun’ kişisi arasındaki ince çizginin mesafe ve mesafesizliğini tartışan bir çalışmadır.en_US
dc.description.abstractAlthough cinema and theatre have certain similarities in terms of dramatic structure they develop different presentation codes embedded with visual elements in terms of interpretation or staging. Both the art of theatre and the art of cinema are based on the dramatic structure which was developed by Aristotle. The change can be seen in the form of narrative. Within the scope of this study the focus is on the journey of the dramatic structure and the search during the journey. Additionally, the method of realist acting which was developed by Konstantin Stanislavski and its norms have been taken into consideration. Within the scope of this thesis the thin line between the role and the play character has been considered in terms of realist acting in the light of the screenplay of the adaptation of Harlen Ellison’s short story “All the Sounds of Fear”.en_US
dc.identifier.citationBayındır Tuna, Handan (2018). ‘Bir ışık verin bana’ filmi bağlamında Stanislavski yönteminin tiyatro ve sinema oyunculuğuna yaklaşımı. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9978
dc.institutionauthorBayındır Tuna, Handanen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0078en_US
dc.subjectKonstantin Stanislavskien_US
dc.subjectMetod Oyunculuken_US
dc.subjectActor’s Studioen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectOyunculuken_US
dc.subjectMethod Actingen_US
dc.title‘Bir ışık verin bana’ filmi bağlamında Stanislavski yönteminin tiyatro ve sinema oyunculuğuna yaklaşımıen_US
dc.title.alternativeThe aproach of Stanislavski’s method to theatre and cinema acting within the contex of the film ‘Give me light’en_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Handan_Bayındır_Tuna_141177196.pdf
Boyut:
1.85 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format