Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmanın amacı 4-6 yaş çocukların matematiksel alanlarda (miktar, büyüklük, uzunluk, ağırlık ve sayısal büyüklük) sezgisel yeteneklerini ölçmek amacıyla sezgisel matematik yeteneği testi geliştirmek ve testin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarını yapmak olmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu İstanbul'da 13 anaokuluna devam eden toplam 200 çocuk oluşturmuştur. bulgular, testin 4-6 yaş çocuklara geçerli ve güvenilir olarak uygulanabileceği yönündedir.
The aim the investigation was to develope the Intuitive Mathematical Ability Test fo children aged 4-6 in order to evaluate their intuitive skills from a mathematical viewpoint (magnitude, capacity, lenght, weight and numerical magnitude). The sampling has been consisted by a total amount of 200 children from 13 schools in İstanbul. considering reliability and validity study results, it can be concluded that the Intuitive Mathematical Ability Test can be used for research purposes.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sezgi, Sezgisel matematik yeteneği testi, Erken çocukluk, Geçerlik, Güvenilirlik, Intuition, Intuitional mathematics ability test, Early childhood, Validity, Reliability

Kaynak

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Q4

Cilt

2

Sayı

15

Künye

Güven, Y. (2001). Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2(15), s. 23-28.