Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Araştırmanın amacı 4-6 yaş çocukların matematiksel alanlarda (miktar, büyüklük, uzunluk, ağırlık ve sayısal büyüklük) sezgisel yeteneklerini ölçmek amacıyla sezgisel matematik yeteneği testi geliştirmek ve testin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarını yapmak olmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu İstanbul'da 13 anaokuluna devam eden toplam 200 çocuk oluşturmuştur. bulgular, testin 4-6 yaş çocuklara geçerli ve güvenilir olarak uygulanabileceği yönündedir.
The aim the investigation was to develope the Intuitive Mathematical Ability Test fo children aged 4-6 in order to evaluate their intuitive skills from a mathematical viewpoint (magnitude, capacity, lenght, weight and numerical magnitude). The sampling has been consisted by a total amount of 200 children from 13 schools in İstanbul. considering reliability and validity study results, it can be concluded that the Intuitive Mathematical Ability Test can be used for research purposes.
The aim the investigation was to develope the Intuitive Mathematical Ability Test fo children aged 4-6 in order to evaluate their intuitive skills from a mathematical viewpoint (magnitude, capacity, lenght, weight and numerical magnitude). The sampling has been consisted by a total amount of 200 children from 13 schools in İstanbul. considering reliability and validity study results, it can be concluded that the Intuitive Mathematical Ability Test can be used for research purposes.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Sezgi, Sezgisel matematik yeteneği testi, Erken çocukluk, Geçerlik, Güvenilirlik, Intuition, Intuitional mathematics ability test, Early childhood, Validity, Reliability
Kaynak
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Q4
Cilt
2
Sayı
15
Künye
Güven, Y. (2001). Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2(15), s. 23-28.