Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi
dc.authorid | 0000-0002-5120-7381 | en_US |
dc.contributor.author | Güven, Yıldız | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:39:03Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:39:03Z | |
dc.date.issued | 2001 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı 4-6 yaş çocukların matematiksel alanlarda (miktar, büyüklük, uzunluk, ağırlık ve sayısal büyüklük) sezgisel yeteneklerini ölçmek amacıyla sezgisel matematik yeteneği testi geliştirmek ve testin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarını yapmak olmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu İstanbul'da 13 anaokuluna devam eden toplam 200 çocuk oluşturmuştur. bulgular, testin 4-6 yaş çocuklara geçerli ve güvenilir olarak uygulanabileceği yönündedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim the investigation was to develope the Intuitive Mathematical Ability Test fo children aged 4-6 in order to evaluate their intuitive skills from a mathematical viewpoint (magnitude, capacity, lenght, weight and numerical magnitude). The sampling has been consisted by a total amount of 200 children from 13 schools in İstanbul. considering reliability and validity study results, it can be concluded that the Intuitive Mathematical Ability Test can be used for research purposes. | en_US |
dc.identifier.citation | Güven, Y. (2001). Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2(15), s. 23-28. | en_US |
dc.identifier.endpage | 28 | en_US |
dc.identifier.issn | 1302-1370 | |
dc.identifier.issue | 15 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 23 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21435/229803 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1120 | |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.institutionauthor | Güven, Yıldız | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY03857 | |
dc.subject | Sezgi | en_US |
dc.subject | Sezgisel matematik yeteneği testi | en_US |
dc.subject | Erken çocukluk | en_US |
dc.subject | Geçerlik | en_US |
dc.subject | Güvenilirlik | en_US |
dc.subject | Intuition | en_US |
dc.subject | Intuitional mathematics ability test | en_US |
dc.subject | Early childhood | en_US |
dc.subject | Validity | en_US |
dc.subject | Reliability | en_US |
dc.title | Sezgisel matematik yeteneği testinin geliştirilmesi | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |