Kurumsal itibarın ölçümü: Bir model önerisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2014

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Kurumsal itibar, işletmelerin kurumsal davranışları, politikaları ya da kararlarıyla zaman içinde şekillenenkimliği ve bu kimliğin paydaşlara yansımasıyla ortaya çıkmaktadır. Diğer bir ifadeyle bir algı bütünüdür.Geçmişte paydaşların algıları sadece kendi temel beklentilerinin karşılanmasıyla şekillenirken, günümüzdegenel olarak tüm paydaşlar ve toplum işletmelerin sadece kendi çıkarlarını maksimize etmelerini değil, tümtoplumun çıkarlarını gözeterek faaliyet göstermelerini be klemektedir. Örneğin müşteriler, kendibeklentilerini karşılayan ürünler yanında , aynı zamanda çevreye ve toplum sağlığına zarar vermeyen ürünleritercih etmektedir. Yatırımcılar açısından ise , kurumsal itibarı yüksek olan işletmelerin finansalperformanslarının da yüksek olacağı yönünde ki görüşlerin yaygınlaşması nedeniyle , kurumsal itibar yatırımkararlarını etkileyen önemli unsurlardan biri haline gelmiştir. Tüm bu etkenler bir araya geldiğinde kurums alitibarın nasıl ölçülmesi gerektiği sorusu ortaya çıkmaktadır. Literatür incelendiğinde kurumsal itibar vefinansal performans arasındaki ilişkiyi konu alan çalışmalarda, ağırlıklı olarak mevcut birkaç endeksin veyaölçüm modelinin kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizdeki çalışmalarda dakullanılabilecek bir kurumsal itibar ölçüm modelinin oluşturulmasıdır. Bu nedenle ilk olarak kurumsal itibarıoluşturan unsurlar belirlenmiş, daha sonra mevcut endeks ya da ölçüm modelleri incelenmiş ve son olarakyeni bir model önerisi getirilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Yönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

25

Sayı

76

Künye