Kurumsal itibarın ölçümü: Bir model önerisi

dc.contributor.authorÖzbay, Deniz
dc.contributor.authorSelvi, Yakup
dc.date.accessioned2024-07-12T22:02:59Z
dc.date.available2024-07-12T22:02:59Z
dc.date.issued2014en_US
dc.description.abstractKurumsal itibar, işletmelerin kurumsal davranışları, politikaları ya da kararlarıyla zaman içinde şekillenenkimliği ve bu kimliğin paydaşlara yansımasıyla ortaya çıkmaktadır. Diğer bir ifadeyle bir algı bütünüdür.Geçmişte paydaşların algıları sadece kendi temel beklentilerinin karşılanmasıyla şekillenirken, günümüzdegenel olarak tüm paydaşlar ve toplum işletmelerin sadece kendi çıkarlarını maksimize etmelerini değil, tümtoplumun çıkarlarını gözeterek faaliyet göstermelerini be klemektedir. Örneğin müşteriler, kendibeklentilerini karşılayan ürünler yanında , aynı zamanda çevreye ve toplum sağlığına zarar vermeyen ürünleritercih etmektedir. Yatırımcılar açısından ise , kurumsal itibarı yüksek olan işletmelerin finansalperformanslarının da yüksek olacağı yönünde ki görüşlerin yaygınlaşması nedeniyle , kurumsal itibar yatırımkararlarını etkileyen önemli unsurlardan biri haline gelmiştir. Tüm bu etkenler bir araya geldiğinde kurums alitibarın nasıl ölçülmesi gerektiği sorusu ortaya çıkmaktadır. Literatür incelendiğinde kurumsal itibar vefinansal performans arasındaki ilişkiyi konu alan çalışmalarda, ağırlıklı olarak mevcut birkaç endeksin veyaölçüm modelinin kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizdeki çalışmalarda dakullanılabilecek bir kurumsal itibar ölçüm modelinin oluşturulmasıdır. Bu nedenle ilk olarak kurumsal itibarıoluşturan unsurlar belirlenmiş, daha sonra mevcut endeks ya da ölçüm modelleri incelenmiş ve son olarakyeni bir model önerisi getirilmiştir.en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.identifier.issn1302-4221
dc.identifier.issue76en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.trdizinid164880en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/164880
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9343
dc.identifier.volume25en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04594
dc.titleKurumsal itibarın ölçümü: Bir model önerisien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar